Hjälp! Min unge vägrar gå på pottan
Mitt barn är nu 4 år och vägrar att gå på pottan. Har försökt att lära henne men hon vill verkligen inte. Hur gjorde ni när ni lärde era ungar?
Någon som vet om detta funkar? : tinyurl.com/kzl7hyq
Mitt barn är nu 4 år och vägrar att gå på pottan. Har försökt att lära henne men hon vill verkligen inte. Hur gjorde ni när ni lärde era ungar?
Någon som vet om detta funkar? : tinyurl.com/kzl7hyq
Mina barn gillade aldrig pottan och inte jag heller.Vi köpte liten pall och egen toalettsits till dom avsedd för små barn och det gick bättre.
Håller med Jenny99, prova med toalett.
Varför vill hon inte gå på potta?
När började ni träna?
Vad händer om hon är utan blöja med trosor?
Kan förskolan hjälpa till?
Hur länge har ni "tränat" ? Kanske där skon klämmer att ni börjat trycka på när hon ej varit redo och nu blir det en ond cirkel.
Testa att sluta "träna" helt. Låt henne vila. Berätta för henne att hon inte behöver gå på potta och att hon får använda blöjor hur mycket hon vill, men att det finns potta och toa med barnsits tillgängligt om hon bestämmer sig för att försöka. Säg sedan inte ett ord om saken de kommande månaderna. Sen kan ni börja uppmuntra lite smått igen.
Min son vägrade gå på potten och blev helt förstörd om vi försökte ta bort blöjan. Det släppte helt en dag då han fick följa med och köpa Batmankalsonger som var hans favorit.
Testa det? Att hon får köpa lite roliga trosor?
Men varför ska ni använda potta? Det är ju för bebisar. Jag har satt båda barnen på toa med en barnsits när de varit 3.5 år och jag ledsnat på blöjorna. Och ingen av dem var i närheten av att sluta självmant så vi bestämde att det var dags.
KLC
Ska testa det
Här användes toalett nästan direkt. Sonen föredrog den framför pottan. Bäst funkade att muta med att han fick spela på pappas telefon, då blev han torr på bara nån vecka (plus att han var redo). Det har inte ens varit några olyckor på de 6 månader han varit blöjfri.
:)
Nice
Vi toatränar sonen på 3,5 år. Tycker han är för stor för pottan. Hemma är han blöjfri sedan 2 v men på dagis har han kvar blöjan. Han totalvägrar att gå på deras barntoa. Eller pottan.
Han sa en dag för 2 v sen att han önskade sig mer räls till sin briojärnväg så då passade jag på lova honom mer om han slutade med blöjan. Det gick han med på efter lite funderingar. Vi visste att han var redo o kunde berätta när han behövde gå på toa/potta eftersom han totalvägrade att bajsa i blöjan i vintras. Han var redo, bara lite bekväm... Han har nog haft 3-4 olyckor sedan dess. Bara de första två dagarna. Plus smådroppar ibland.
Okej :)
:)