• Yolooo2015

Mardröm! Bröstförstoring m.lokalbedövning

Behöver få kontakt med er som har gjort, tänkt göra eller köpt en bröstförstoring på Sthlm medical skin care center. (SSCC) De har ett Groupon erbjudande nu om bröstförstoring som endast utförs med lokalbedövning för 24995kr.

(Det finns inte många kliniker i Sverige som gör det, men det är inte heller olagligt, kan användas till personer som inte kan eller vill ha narkos. )

Vill höra era upplevelser ang. Bemötandet? Vem fick du träffa? Hur gick konsultationen till? Skedde ett ev.skriftligt avtal? Diskuterades pris? Gav han dig ett lägre pris än vad som stod på hemsidan eller avböjde dig att köpa erbjudandet från Groupon?

Hur gick operationen till? Narkos/lokalbedövning? Information och omhändertagande efter operationen? Hur följdes det upp? Fick du din journal och operationsjournalen?

Hur upplevde du helheten? Stämde allt överens med de som utlovades? Stämde informationen på hemsidan/ i erbjudandet på Groupon överens med din upplevelse? Kände du dig trygg? Blev allt så som du förväntade dig? Några komplikationer?

Jag har nämligen varit med om en riktig skräckupplevelse, en tortyr till mardröm som jag skulle vilja dela med mig av och varna andra för! Idagsläget är det tyvärr riskabelt att skriva om allt med anledning för att det kan störa utredning, men kommer berätta mer så fort det går.

Träffade Husham Al-Wasty överläkare och VD för företaget SSCC. Han har två anmälningar på sig för tillfället, ena skedde i september 2014 och andra i februari 2015. Det ligger under utredning hos IVO.

Han skulle utföra en bröstförstoring och ett bröstlyft på mig Men fick endast en konsultation ang. Bröstlyft.

Jag ville självklart få narkos med det var inget alternativ. Han övertalade mig på operationsdagen och lovade att det skulle vara smärtfritt,

"Den första sprutan gör ont men ingenting annat."Jag litade på hans omdöme, kompetens och erfarenhet.

Varje spruta var fullkomligt vidrig. Den ena gjorde ondare än den andra. En fruktansvärd smärta!

Fick även lugnande, men det hjälpte inte.

Under operationen känner jag att jag inte är bedövad på vissa ställen. Jag får panik. Det gör djävulskt ont och jag skriker av smärta. Han ger mig extra mycket lugnande.

Jag mår illa och känner att jag måste spy.

Smärtan eskalerar, det dunkar, värker, svider och bränner. Jag får ingen luft. Det finns ingen syrgasmask utan endast en sk. Grimma man sätter i näsan. Jag tuppar av. Jag fick ytterligare en spruta lokalbedövning som han sprutade rakt in i mitt öppna köttsår och i bröstmuskeln. Har aldrig hört min röst gå upp i sån falsett, det var ungefär som ett skrik man får under kryssningsvärken.

-Varför kände jag den där också? Den gjorde farligt ont! Du sa ju att jag skulle vara bedövad? Jag måste få mer lugnande och mer bedövning! Det här går inte, Jag håller på att dö av smärta!

-Nej, du är bedövad nu så du känner men det gör inte ont.

-Men va?! Då är jag inte bedövad, då har du sprutat in på fel ställe, använt fel medel, nått är jävlig fel för det gör galet ont!

-Ge henne 8 ml lugnande. Säger kirurgen till receptionisten.

- Åtta? Frågar han osäker.

-Ja. Svarar kirurgen. Och säger något på arabiska.

-Jag dör, jag dör, jag dör nu! Jag måste in till sjukhuset, ring ambulans, jag måste få narkos. Jag klarar inte det här. Jag grät och skrek om varannat av paniken och den outhärdliga värken.

-Vi måste göra klart de här nu.

Sen pratade de på arabiska med varandra under hela operationen.

Jag kände mig varke trygg, säker eller omhändertagen. Kändes som om dom inte visste vad de sysslade med. Paniken och stressen i deras ögon och röster gjorde mig ännu mer rädd.

Denna mardröm som pågick i några timmar var ren tortyr. Jag önskar inte ens min värsta fiende en liknande upplevelse.

Enligt kirurgen själv säger han att detta berodde på att min bröstmuskel var för stor, därför gick den inte att bedöva helt.

"Vi ville inte överdosera förmycket så vi använde även ett korttidverkande medel men det gick ut fort. "

Han säger att han självklart gjort en lex Maria anmälan på den här händelsen.

(Har inte fått kopian, inte heller min journal, den hade han inte ens börjat på 1 v efter operationen.)

"Vi har sagt det nu, vi insåg efter dig att vi inte ska ge lokalbedövning till folk under 35 år."

Ang. Min operation så blev det aldrig ett bröstlyft.

"Det behövdes inte, dom blev perfekta! Lovar du kommer bli 100% nöjd!"

Men inser nu att en koregering är ett faktum. Ingenting är som det ska.

Jag åkte dit 1 v senare.

Då berättade receptionisten att de har slutat att ge lokabedövning på alla nu. "Om dom verkligen verkligen inte vill få narkos då vi ger dom"

Men Groupon erbjudandet ligger fortfarande kvar.

"Eftersom det inte blev något bröstlyft ska jag inte heller betala för det." Sa jag till kirurgen.

Han blev upprörd.

Jag sa att jag får ta det med hans försäkringsbolag.

"Nej nej behövs inte!"

Tillslut sa han,

"Ok. Då vi måste skriva ett avtal om att jag frånsäger mig allt ansvar och om det tillkommer några komplikationer. "

Eftersom att jag inte litar på honom eller hans kompetens skrev jag på, kände att jag aldrig någonsin kommer vilja vända mig till honom överhuvudtaget. Sedan ville jag såklart ha tillbaka mina pengar tillbaka.

Enligt min upplevelse kändes allt oproffesionellt, oseriöst, otryggt, oärligt, opålitligt men det var billigt och man fick snabbt en tid för både konsultation och operationstid.

Vill och hoppas att ingen annan fått eller får uppleva det jag har varit med om. Önskar även att alla som varit med om något anmäler, det är tyvärr det enda man kan göra med förhoppning om att de tas på allvar.

Den här oseriösa kliniken och kirurgen måste stoppas!

• Svar på tråden Mardröm! Bröstförstoring m.lokalbedövning
  • pastorinnan

Jag opererades av honom i förra veckan. Allt gick bra för mig.

Hemskt att läsa det du upplevt

• The TARDIS

Hur kunde du gå med på en sån operation, utan narkos? Allvarligt? Hur resonerade du när du lät honom utföra detta på dig?

• tena

Vill förtydliga att jag inte tar ställning, men eftersom hela artikeln om TS i Metro är skriven för att väcka skandal, vill jag gärna påpeka ett par saker som jag inte kunnat låta bli att reflektera över, som vanligt med den inställningen att rätt ska vara rätt och att relevant info ska komma fram:

Kontraktet som i artikeln uppges säga att TS aldrig varit hans patient eller ens besökt kliniken har jag tagit del av och det säger INTE det! Det säger tvärtomatt man utfört operationen, och vad som gjorts, men att eftersom TS på begäran får tillbaka alla pengar (utom 8000 kr för implantaten) så vill kliniken inte ha ansvar för att korrigera ev komplikationer. Det kontraktet är daterat sex dagar efter operation. 

I trådstarten skriver TS: Han skulle utföra en bröstförstoring och ett bröstlyft på mig Men fick endast en konsultation ang. Bröstlyft. Jag ville självklart få narkos med det var inget alternativ. Han övertalade mig på operationsdagen och lovade att det skulle vara smärtfritt.

I artikeln står det att en bröstförstoring egentligen var det sista hon ville ha. 

Kirurgen säger att det var TS själv som ångrade sig på operationsdagen medan man ritade upp snitten på brösten för det planerade lyftet - en dag då man bara gjorde op i lokalbedövning, eftersom narkosläkare hyrs in för de dagar då man opererar i narkos - och sa att hon hellre ville ha implantat ist f det planerade lyftet, eftersom hon blev orolig över ärren. 

Operationen skedde för nästan precis fem veckor sedan. TS foton lades upp på POF för ca en vecka sen. Det är mycket tidigt att bedöma resultatet och det brukar upprepas på forumet att det händer saker kontinuerligt under läkningen och brösten ändrar sig i flera månader. Det gäller förstås även i TS fall. Detta framkommer inte i artikeln och verkar glömmas bort även i inläggen i tråden. (Sen tror även jag att det kan behövas ett lyft, och jag tycker också ärren ser ut att sitta lågt, men vi har inte sett slutresultatet än.)

Och det är inte jättestor skillnad på 250 och 300 cc. 300 cc är fortfarande ett av de minsta implantat som brukar väljas, vilket allmänheten ju inte har koll på. På forumet sägs ofta att man måste gå upp 150 cc i storlek för att det ska märkas skillnad på brösten. Om de minsta inte fanns hemma, för att ingen operation var planerad, så är just det inte jättekonstigt. Alla kliniker har inte lager utan man tar hem de implantat man räknar med att använda.

Att ha galet ont dagarna efter en bröstförstoring bakom muskeln är ganska vanligt, det har vi också flera vittnesmål om på forumet, så det är inte unikt på något sätt och betyder inte i sig att man utfört operationen på fel sätt.

Däremot ska man ju inte ha galet ont under själva operationen och personligen tycker jag det är den frågan som är den mest intressanta i hela ärendet.

• mgmsverige

Hej!
    Jag var inbokad att göra lyft och förstoring på denna klinik. Var där på konsultation i mars och hade op inbokad till 23/5-15. Jag skulle få narkos samt lyft via bröstgården - så att det inte skulle bli fula ärr, för "det tycker inte män är snyggt" enligt Husham Al-Wasty.
    Cirka 2 veckor efter konsultationen avbokade jag den planerade operationen. Allt inom mig skrek att det inte var rätt. Kunde inte ignorera den magkänsla jag hade. TACK GODE GUD. 
    Läste även de två artiklarna i Metro om samme kirurg. Kanske var en av kvinnorna du?

• Anonym (Nicole)

Hej, 

Hemskt och höra vad du varit med om!! Gråter
    Sök till Skönhetsfällan på tv3 så kan du få hjälp med en operation! 

Kramar 

Nicole

Svar på tråden Mardröm! Bröstförstoring m.lokalbedövning