• nanoo

Akupunktur vid PCO för att lättare bli gravid?

Jag undrar om någon har erfarenhet av akupunktur vid barnlöshet som förmodligen beror på PCO?

Är set någon som tycker att det gjort skillnad?

• Svar på tråden Akupunktur vid PCO för att lättare bli gravid?
  • trina

Hej,

Jag ska på första behandlingen akupunktur på måndag! Har pco och har (tyvärr) kommit in i ivfkarusellen. Akupunktur kan hjälpa till att göra slemhinnan tjockare. Så har inte provat akupunktur enbart vid pco men ska ge det ett försök inför vårt tredje FET nu i juni!

Jag känner mest att jag måste ändra på något. Vi har jättebra embryon i frysen men det tar sig inte. Vet inte riktigt om jag tror på det eller inte, men eftersom sjukhuset inte vill göra några ändringar i vår behandling får jag prova något nytt.

• nanoo
    trina skrev 2015-04-30 22:07:30 följande:

Hej,

Jag ska på första behandlingen akupunktur på måndag! Har pco och har (tyvärr) kommit in i ivfkarusellen. Akupunktur kan hjälpa till att göra slemhinnan tjockare. Så har inte provat akupunktur enbart vid pco men ska ge det ett försök inför vårt tredje FET nu i juni!

Jag känner mest att jag måste ändra på något. Vi har jättebra embryon i frysen men det tar sig inte. Vet inte riktigt om jag tror på det eller inte, men eftersom sjukhuset inte vill göra några ändringar i vår behandling får jag prova något nytt.

Anledningen till att jag frågar är att min syster har gjort ett ivfförsök som inte tog och jag funderar på om akupunktur skulle kunna göra att nästa försök har större chans för att lyckas.

Hur många behandlingar rekommenderar de dig att göra innan nästa försök?

Jag håller tummarna för att det blir en bebis på ert tredje försök!
  • trina

De rekommenderar att man börjar drygt fyra veckor innan återföring och det är två gånger i veckan. Så totalt åtta gånger blir det. Jag har hittat en sjukgymnast i Göteborg som är ansluten till landstinget och det kostar 80kr per gång och går på högkostnadsskyddet. Går man privat är det ganska dyrt tyvärr.

Det är vårt fjärde försök. Har gjort två ivfer och det har blivit en ET och två FET.

Som sagt, jag har ingen aning om det funkar eller inte, men om inte annat så känns det bra att prova något annorlunda.

Svar på tråden Akupunktur vid PCO för att lättare bli gravid?