Hjälp!!!
Min sons pappa är anmäld för våldtäkt av mig. Vi har inte haft förhållande. Varken som vänner, sexuellt eller som annat. Min son blev till genom en våldtäkt.
Efter att ha gått på 2 bevakade umgängesträffaroch mått psykiskt och fysiskt illa så fick jag veta av familjerätten att jag kunde avbryta umgänget. Nått jag inte visste innan dess.
Jag går på samtalskontakt hos en brottsjour för våldtäkten.
De rådde mig att avbryta umgänget. Soc rådde mig att avbryta umgänget. Polisen rådde mig att avbryta och bevakarna rådde mig att avbryta. Så jag avbröt umgänget.
Denna mannen har varit dömd till sexuellt ofredande samma år som han våldtog mig.
Våldtäkten är han inte dömd för, den är skickad till åklagar.
Nu stämmer han mig på umgänge OCH vårdnad. Han vill ha gemensam vårdnad.
Hur stor chans är det att han får gemensam vårdnad?
Soc har sagt att det är en minimal chans att han ens får umgänge med tanke på vad han är dömd för och vad han är anmäld för.
Men samtidigt så ser man överallt att barn tvingas umgås med en förälder som t.ex. Våldtagit DEM. För rätten säger att barnet ska ha kontakt med båda sina föräldrar.
Jag mår illa här hemma o gråter. Jag vill inte lämna mitt barn till en man som förövat sig på mig.
Gemensam vårdnad? Hur ska man samarbeta med en man som han?
Han har sagt till soc att han ska bestämma, byta namn på sonen etc etc. Han vill bara kontrollera och bestämma, inte lära känna, vilket bevakarna också såg.