• Ca_rr_o87

bebis sova själv

Hur får man en 4 veckors bebis att sova in sin säng?

• Svar på tråden bebis sova själv
  • Donum

Man väntar tills h*n vill det själv.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Venne

Antingen har man tur och den gillar det och somnar där. Eller så kommer bebisen vara olycklig och otröstlig och då väntar man med det bara. Tids nog kommer det gå bra.

• Santin

Vissa bebisar har ett enormt närhetsbehov och vill inte sova själva och vissa vill sova själva.

Jag hade breddat sängen så alla kan sova bra om jag hade haft en närhetsbebis.

Har själv en som vill sova själv och har alltid velat.

• Royalle

Har ett barn av varje. Den ena somnade inte i egen säng innan hon var 6 år, medan min bebis jag har nu har sovit i egen säng från början. Det är bara att gilla läget tyvärr...

• Frontline

Man börjar tidigt vilket vi har gjort och våra 3 barn sover i egen säng från dom är 4 månader...
    Kan komma in ibland på natten vilket är ok  men oftast går det bra..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • minerva123
    Frontline skrev 2015-04-30 01:12:13 följande:

Man börjar tidigt vilket vi har gjort och våra 3 barn sover i egen säng från dom är 4 månader...

Men hur gör du om din 4-månaders börjar skrika så fort ryggen nuddar lakanet i den egna sängen?
  • Frontline
    minerva123 skrev 2015-04-30 07:23:05 följande:
    Men hur gör du om din 4-månaders börjar skrika så fort ryggen nuddar lakanet i den egna sängen?
    Vet inte för det har aldrig hänt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Litet My
    Donum skrev 2015-04-29 22:44:03 följande:

Man väntar tills h*n vill det själv.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
    Instämmer, eller så har man tur.
  • minerva123
    Frontline skrev 2015-04-30 09:36:42 följande:

Vet inte för det har aldrig hänt...

Aha okej, då är det inte så svårt att börja tidigt med egen säng.
  • Ca_rr_o87

Vi provade inatt men bebis blev ledsen så vi väntar med det till bebis är äldre. Man behöver ju faktiskt inte lära en sån liten bebis än :)

Svar på tråden bebis sova själv