Anti rynkkräm...
Hej.
Finns det någon rynkkräm som faktiskt har effekt?
Har ni testat?
Hej.
Finns det någon rynkkräm som faktiskt har effekt?
Har ni testat?
Det finns en hel del ingredienser som faktiskt hjälper mot rynkor, gör dem mindre djupa och mindre farmträdande.
Nummer ett är ju att använda hög solskyddsfaktor för att undvika att rynkor skapas.
Det ämnet som har flest forskningsresultat i ryggen vad det gäller att minska rynkors djup o förfina grov o solskada hud samt jämna ut hudtonen är tretinoin. Det finns att få receptbelagt mot acne. Finns även i annan form, typ retinol, i butikskrämer. Dessa är dock nästan alltid för svaga för att ha nån effekt. Skinceuticals retinol 1.0 är riktigt bra och effektiv.
Sen hjälper det ju att använda syror i ansiktet. Tex Glykolsyra, det stimulerar nybildning av huden o hjälper mot rynkor o ojämn hudton.
tex Mene Moys Advanced cream med 30% glykolsyra. Den får man dock vänja in huden på annars fjällar man som en orm.
Skulle avråda från alla ovanstående alternativ under vår o sommar, då hudens nya lager kommer fram o man blir extra solkänslig.
Tack för utförligt svar, Skincares!
Så lite, älskar hudvård såd et är bara roligt :) Skrev även ett längre inlägg om detta i min blogg nu ikväll:)
skincares.blogg.se/2015/april/vad-hjalper-mot-rynkor.html
Ska läsa detta.
Nackdelen med att ha gått ner nästan 20 kg är att smårynkor kommit, huden i ansiktet slappt. Helt plötsligt ser jag ut som 36 år...vilket jag inte gjorde för lite mer än ett år sedan (för då såg jag ut som 35 år, ha, ha, du vet vad jag menar )