"Ta med dig något att spela på"
Är det vanligt så alla ska sitta med varsin skärm på kalas för 10+?
Ha ha ha! Jag tänkte gitarr
Om det är ett brädspel dom syftar på så brukar man spela det på ett bord och då ska ni ta med ett. Det bästa är nog att ringa och fråga vad dom menar.
Jag tänkte spontant på ett instrument, typ munspel eller flöjt..? Är det inte det som menas?
Jag tänkte också på ett instrument
Men om det är en dator/surfplatta som avses så låter det ju ganska trist i mina öron. Men om det är det roligaste de vet att göra så kanske det är vad födelsedagsbarnet vill...
Om temat for kalaset är "datorpsel" eller liknande är det nog ganska vanlig att de flesta tar med sig ja.
Jag tänkte också på instrument.
Men är det surfplatta eller annan enhet, så kanske det är vad barnet vill på sitt kalas? Spela tillsammans med kompisarna?
Fast då är ju frågan vilken enhet? Eller är det online?
Ring och fråga?
Surfplattor avsågs och var ovanligt.
Inget fel med lite lanparty.
Ni som tror det handlar om instrument; heter det inte då "Ta med dig något att spela med", inte "Ta med dig något att spela på" ?
Ni som tror det handlar om instrument; heter det inte då "Ta med dig något att spela med", inte "Ta med dig något att spela på" ?
Men, ja, varför inte ha lanparty?
Jo, men man brukar väl inte säga "spela på gitarr", etc. I mina öron låter det konstigt med "spela på" i vardagligt talspråk, som ju används i inbjudningar.
Man spelar på olika instrument och en del kan man ta med sig.