• Anonym (Vad tycker ni?)

Vad tycker ni?

Vad tycker ni?

Min fru brukar raka sig helt och håller. Jag tycker det är sjukt sexigt och vare sig jag vill det eller inte reagerar kroppen otroligt hårt på att hon är helt nyrakad. 

Min frus lust har sviktat rejält de senaste åren. Det beror inte på obalans i hemarbetet, arbetslöshet eller annat. Jag har inte schabbat ner mig eller beter mig illa på annat sätt. Vi har varsitt barn sedan tidigare som bor hos oss varannan helg. Vi tar hand om dem tillsammans i den mån man behöver ta hand om dem (nästan vuxna). Hon säger själv att hon inte vet varför lusten sviktar. Tråkigt är att hon ser det inte som ett galet stort problem utan ser det mer som mitt problem. Hon lider inte särskilt mycket av sin minskade lust, men jag gör det. 

Min fru brukar som sagt raka sig helt och håller, och jag tycker det är sjukt sexigt. I mitt arbete ingår det lite resor under veckorna. Detta är helt ok med mig och min fru. Vi har många gånger diskuterat det. Hon tycker om tiden för sig själv. När jag varit borta några dagar och kommer hem är det inte ovanligt att hon på kvällen glider in i duschen och är där en stund. Sen kommer hon ut naken och helt nyrakad. Det bara exploderar i huvudet på mig. Men hon har ingen lust.

Jag har pratat med henne om detta. Försökt förklara att det känns som hon förnedrar mig. Hon tycker jag överdriver, och säger att hon får väl raka sig när hon vill. Säger att hon gör det ju för att hon skall känna sig fräsch och inte för att jag skall bli kåt.

Vad tycker ni? Vi har rätt att göra vad vi vill med våra egna kroppar, men behöver det ske just så här?

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Mrs Okänd

Men för henne har ju inte rakningen med SEX att göra? Det är ju inte för att reta dig. Men då är ju frågan, ska hon gömma sig för dig för att hon inte vill ha sex?

• Anonym (Gôtt mos)

Jag tror (OBS! JAG TROR) att hon gör det för att hon vet att det eggar dig, och för att hon får bekräftelse genom att se din reaktion. Sedan är det kanske nog för henne. Är det så, ja då är det lite udda, MEN HON GÖR INGET FEL. Gillar du inte hennes spel så tala om för henne att du måste (precis som alla människor) få utlopp för dina lustar, och när ni inte synkar med sexet så behöver du gå till en swingersklubb och knulla lite bara.

• Anonym (Pastorn)

Kan det vara så att hon vill egga dig, hon tycker om bekräftelsen, men att det låser sig lite för henne då du blir så tänd och hon vet att du så gärna vill ha sex!? Lite prestationsångest kanske?

Har du provat att helt ställa in dig mentalt på att det inte blir något trots att hon eggar dig en period. Kanske bara säga "vad fin du är!" när hon har fixat till sig, men sen inte ta något som helst initiativ till sex.

Det kräver ju lite tålamod och självdisciplin men det känns inte som att du har så mycket att förlora på att prova då dina initiativ till sex inte ger utdelning.

• Anonym (Vad tycker ni?)

Tack för svar.

Det enda jag inte förstår är varför hon inte kan göra det dagen innan, då får hon ju göra det hur länge och hur mycket hon vill. Varför måste det göras just dessa dagar? Var i ligger problemet att göra det dagen innan? Även om rakning inte betyder sex för henne kan man väl visa varandra lite hänsyn?

• Anonym (Hej2222)

Det är uppenbart vad problemet är; hon får sina behov tillfredsställda av någon/några andra de dagar du är borta. 

Svar på tråden Vad tycker ni?