• Sigrid

Får jag byta en kajalpenna?

Jag har köpt en kajalpenna som jag provade hemma igår. Den motsvarade INTE mina krav/önskemål och jag vill lämna tillbaka den. Får jag göra det, fast den är använd?

Det som hände var att jag efter 10 minuter såg ut som en clown och kajalen hade smetat av sig i ansiktet. Tack och lov provade jag den hemma och tog den inte på en fest första gången.

• Svar på tråden Får jag byta en kajalpenna?
  • Donizetti

Nej det får du inte. Du har använt den, kajal används vid ögat, en kroppsöppning. Det vore som att försöka byta en använd tampong för att den inte passade. Smittorisk för andra om kunden skulle ha någon infektion i ögat.

• viseversa

Nej det får du inte. Det handlar om hygien. Varför skulle någon annan vilja köpa smink andra använt?!

• Vickan I

Det låter ju mer som en reklamation i så fall. Att produkten inte fungerar/håller som den borde. Reklamera kan du prova göra, men öppet köp finns inte på smink som inte är plomberat på något sätt.

• Sigrid

Tack för svar!

Jag ska försöka reklamera produkten. Jag förstår helt och hållet att de inte kan sälja den jag provat och därför inte kan ha öppet köp på smink.

Svar på tråden Får jag byta en kajalpenna?