• TheKinks

Sålt begagnad bok

Så sålt en begangnad övningsbok +lösningar till ett bra pris, och köparen ville att jag skulle skicka boken per post och gick med på detta. Köparen frågade om det var några markeringar i boken (jag hade handen på hjärtat glömt att jag fyllt i ett par sidor i denna övningsbok), hade skrivit i annonsen att denna var i "gott skick" och eftersom jag helt glömt bort att jag har gjort lite ifyllningar sa jag att det inte var några i. nu mejlar han väldigt hotfullt och ber att jag ska kompensera honom för detta. måste jag göra detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-23 19:07
    Nu dubbelkollade jag igenom vår mejlkonversation, och jag har inte uttryckligen sagt att de inte var några markeringar i vilket jag fick för mig på grund av hans reaktion, utan jag skrev endast att de var i väldigt gott skick.

+ Måste tillägga att jag erbjöd över 30% kompensation på priset, men han var fortfarande inte nöjd och talade om större kompensation för att det inte var den nyaste upplagan, vilket böckerna är, och när jag påpekade det så gjorde det ingen skillnad utan får fortfarande helt orimligt arga sms och en massa påståenden som inte stämmer.

• Svar på tråden Sålt begagnad bok
  • Vegetarian1

Måste och måste, jag hade gjort det. Vet inte vad lagen säger, men oavsett, så kanske ditt samvete säger dig något?

• Giovanna

Det var slarvigt av dig och då är det klart att du ska försöka gottgöra kunden. Några markeringar kanske inte är hela världen i dina ögon men vad skulle du själv tycka om en vara du beställt inte kom i utlovat skick? Jag skulle erbjuda del av summan åter eller återköp mot hela summan plus frakt.

• TheKinks

Måste tillägga att jag erbjöd kompensation, men han var fortfarande inte nöjd och talade om större kompensation för att det inte var den nyaste upplagan, vilket böckerna är, och när jag påpekade det så gjorde det ingen skillnad utan får fortfarande helt orimligt arga sms och en massa påståenden som inte stämmer.

• TheKinks

Nu dubbelkollade jag igenom vår mejlkonversation, och jag har inte uttryckligen sagt att de inte var några markeringar i vilket jag fick för mig på grund av hans reaktion, utan jag skrev endast att de var i väldigt gott skick.

• sportpappa
    Såna jobbiga människor ska man sluta tjafsa med direkt. Jag hade bett honom att skicka tillbaka boken och betalat tillbaka pengarna när boken hade kommit fram.
  • Griseknoen35

Erbjud återköp, du ska ha boken först och han pengarna sen. Går han inte med på det så blockera honom på telefonen och på din mail.

• XEmmabus

Tycker samma. Har du erbjudit köparen 30% avdrag och han inte är nöjd så får han helt enkelt häva köpet och skicka tillbaka böckerna. Han kommer inte att ge sig förrän han fått dem gratis annars. Misstag kan alla göra och då tycker jag du gjort allt i din makt för att det ska bli en bra kompensation. Men fråga honom vad han anser är en rimlig kompensation och ta beslut därefter så kanske ni slipper tjafs. Ibland går det åt för mycket energi..

• Erizajo

Jag skulle sagt åt honom att ta den kompensation du erbjudit eller annars får set vara! Vill han ha böcker i perfekt skick får hn köpa dem nya!

Svar på tråden Sålt begagnad bok