• Houdini

Hur mycket kan man ta?

Behöver bara skriva av mig lite.

Jag själv är kroniskt sjuk i Crohns och följdsjukdomar av crohns inflamerade muskelfästen som gör så ont att jag i perioder har svårt att röra mig, njurstenanfall också från Crohnen. Kronisk huvudvärk efter fyra olika olycker från 15 till 20 års åldern. Och ovanpå det har jag hjärtproblem genomgick en bypass operation 2012 och efter det genomgått tre ballongvidgningar. Har varit svårt att vänja sig vid att vara dödssjuk och att jag var nära att dö flera gånger innan minOP.

I januari fick min man diagnosen urinblåscancer den värsta varianten man kan få. Han genomgår just nu cellgiftbehandling. Och senaste petscanen såg ju lovande ut.

Våran tröst och avkoppling och våra nästan allt är våra hundar. Vi är barnlösa.

I dag var jag tvungen att avliva den en pga sjukdom han var tio år skulle fylke elva om några månader.

Jag har själv fött upp honom.

Jag är rädd att ramla i bitar det gör så ont nu och det är så tomt här hemme trots att jag har en hund kvar.

Just nu är all min posetiva livssyn borta allt är nattsvart.

Jag är en halvfullt glas typ. Kan hitta det posetiva i allt men inte nu.

Min största skräck som jag knappt vågat tänka ens är att jag ska förlora min man och Tudde samma år. Och nu har jag förlorat Tudde.

Svar på tråden Hur mycket kan man ta?