• Ultiva

För få ägg?

Hej
    Jag är så ledsen. Vi har försökt få syskon till vår dotter (född juni 2012) i ett år nu. Dottern blev till på tredje försöket, så det gick rätt lätt. 
    Idag var vi hos gynekolog för att påbörja utredning till varför syskonet inte kommer. Jag har regelbunden mens, helt normalt intervall och ÄL-test är positivt varje månad. Dock bara en dag och inte två. Trodde det var normalt, men förmodligen har jag inga riktiga ägglossningar då gyn. upptäckte att jag hade väldigt få ägg i äggstockarna. I övrigt hittade hon inga fel. Hon säger att jag ska gå ner i vikt och att jag har åldern emot mig eftersom äggen minskar med stigande ålder. Jag är 34. Och ja, jag är överviktigt, väger strax över hundra kg till mina 175cm, och är "kraftigt" byggd i skelett och muskulatur. 
    Jag efterlyser information om vad det här med få ägg egentligen innebär. Jag tyckte hon sa något om tomma äggblåsor. Kan det stämma? Är det ägg eller ägganlag som är få? Eller är det samma sak? Är det fler som fått höra detta? Några solskenshistorier från någon som varit i samma sits och sedan lyckats få barn?

• Svar på tråden För få ägg?
  • FaithHope

Jag fick höra ungefär samma, läkaren sa att jag har dålig äggreserv, lågt amh värde.
    Jag bad läkaren om att få letrozol utskriver som stimulerar äggen så jag fick fler ägg vid ägglossning, o ja den 3dje månaden jag åt tabletterna dock första gången vi kom till att ha sex så blev jag gravid! 
    fick dock blödning dagen efter plusset och nu sitter jag här o vet inte om jag fortfarande är gravid eller inte. läkaren sa att det kan ha varit 2 befruktade ägg och att jag fått missfall på ett av dem. får se nästa vecka..

men, blev iaf gravid..

Svar på tråden För få ägg?