Ska vi våga ha kalas för 4-åringen?
Jag är kluven till barnkalas, har varit på överdådiga tillställningar som gett mig som förälder prestationsångest samtidigt som plånboken ylat i fickan. Det har varit ansiktsmålningar, uppstyrda lekar, lokaler och ja, extremt välplanerat.
Jag är rätt ovan vid andras barn, har aldrig varit särskilt barnkär och är definitivt ingen naturligt begåvad lektant. Men jag gillar barn jag känner, typ mina egna och syskonbarnen samt vissa av mina egna barns kompisar.
Jag vet att min dotter som blir 4 i maj skulle bli jätteglad om vi fixade kalas. Tänkte mig i så fall kusiner (4 st i ålder 3-6 år), en annan kompis dotter som hon leker bra med, samt en dagiskompis. 6 barn totalt. Något annat skulle jag aldrig våga mig på eftersom jag inte känner mig kompetent nog att hantera barn i flock, typ hela avdelningen på dagis. Jag känner inte föräldrarna heller så det skulle bara bli en jobbig grej att passa upp på dem oxå.
Men hur lägger man upp en sån här liten tillställning? Vad ska man göra? Hur gör man om t.ex dagiskompisen blir utanför när han inte känner kusinerna till exempel? Just den killen är jättejättegullig och verkligen min dotters bästa kompis. Men han verkar lite blyg och tar inte för sig så mycket. Han är dessutom ganska blyg för mig fortfarande.
Tips på längd, aktiviteter (som inte innehåller så mycket av mig och min lekförmåga), tilltugg/tårta. mottages tacksamt. Hjälp mig ordna mitt första barnkalas *gulp*