Har samlas vi: Stämma för egen vårdnad.
Någon mer än jag som bestämt sig för att stämma fadern/modern på egen vårdnad?
Tänkte vi kunde stötta varandra, komma med tips och råd. Jag har precis skrivit ut stämningsansökan och tänkte fylla i den under kvällen eller ska jag vänta tills jag har ett ombud?
Jag har bestämt mig för att göra det efter inrådan från både socialen och familjerätten. Då han gång på gång bevisar att han inte kan/vill. Fadern i detta fallet vill inte prata med mig, ger fan i att svara på sms och telefonsamtal. Han överlåter dessutom föräldra ansvaret till andra emellanåt.
Ren och skär idioti och man undrar om han ens är vuxen? Hålla på som en jävla barnrumpa.
Man undrar ju hur han hade tänkt sig hur det skulle fungera med kommunikation och sammarbete när han vägrar att svara på dom mest simpla saker som rör barnen.
Droppen som fick bägaren att rinna över var när han vägrade ett av barnen vård nyligen.
Tycker så himla synd om barnen bara som har ett jävla arsel till pappa. Får försöka förbereda både dom och mig själv på ett par väldigt tuffa månader och kanske tom år. Tur dom är så stora iaf, 11 och 8år.