• spöke

Bevingade flicknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Femte temat ut är bevingade flicknamn Jag har valt ut tjugo stycken namn som ni kan rösta på.
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på samma tema. 

Hälsningar, Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn
    Melodiska flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74948365-melodiska-flicknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bevingade flicknamn
  • fluu

Jag älskar Duva och Kaja(fast helst stavat Kaia), men bara i teorin. Alba är okej.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Nä, inga favoritnamn direkt. Lärke är mest okej, tycker jag. Passar på både tjej och kille.

• Clementinemeyer

Alba, Lärke, Duva och Kaja är fina!

• DenNamnbitne

Å, vad fina namn här, alla tiders vackra! Jag kanske inte är fullt så frispråkig i mina preferenser men denna typ av fantasi tilltalar mig.

Ärla fick min röst, jag tänker både på fågeln och någon som är ärla. Andra suveräna namn här är Svala, Duva, Vinga och Alba. Jag gillar även Lärke, Kaja, Humla och Tärna.

Svar på tråden Bevingade flicknamn