• Anonym (Help)

hur ska jag minnas allt vid förhandlingarna?

Hej!
    Är nu i en vårdnadstvist med den andre föräldern. Det gäller vårdnad boende samt umgänge. Barnen far illa hos sin andra förälder och jag har skrivit ner alla händelser samt fått berättat från barnens storasyskon om saker som sker och hur föräldern är mot barnen. De stora barnen är inte alls där längre, eller iaf inte mer än Max fyra dagar i månaden pga hur dom blir/blivit behandlade.
    Nu har jag läst nånstans att det är viktigt att jag lär mig allt jag skrivit ner utantill. Men det är ju väldigt mycket som hänt under fyra års tid och jag skulle vilja höra hur ni som suttit i förhandling har gjort under ert vittnesmål osv. Tänk om jag missar massa som är av vikt för beslutet?

• Svar på tråden hur ska jag minnas allt vid förhandlingarna?
  • Anonym (Hanna)

Fast det viktigaste kommer du väl ihåg. Har svårt att tro att du behöver rabbla upp allt som hänt, de förstår nog ändå.

• Anonym (Help)

Tack för svar.

Jo såklart jag kommer ihåg det som jag anser är värst. Men jag kan bli otroligt nervös av sådant där alla blickar är på mig, vilket gör att allt bara försvinner. Vittnade i rättegång mot en pappa som slagit sin dotter i en affär

Och det var fruktansvärt. Nu är det ännu viktigare att vara fokuserad :/

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Help) skrev 2015-04-17 20:53:18 följande:

Tack för svar.

Jo såklart jag kommer ihåg det som jag anser är värst. Men jag kan bli otroligt nervös av sådant där alla blickar är på mig, vilket gör att allt bara försvinner. Vittnade i rättegång mot en pappa som slagit sin dotter i en affär

Och det var fruktansvärt. Nu är det ännu viktigare att vara fokuserad :/

Men varför få du inte ha minnesanteckningar med dig?
  • Anonym (Help)
    Anonym (Hanna) skrev 2015-04-17 21:49:58 följande:
    Men varför få du inte ha minnesanteckningar med dig?
    Får jag det så är ju problemet löst såklart. Visste inte att jag får ha med sånt
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Help) skrev 2015-04-17 22:15:12 följande:
    Får jag det så är ju problemet löst såklart. Visste inte att jag får ha med sånt
    Jag vet inte om man får, men jag förstår inte varför man inte skulle få.
Svar på tråden hur ska jag minnas allt vid förhandlingarna?