• Ankelius

Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?

Hej!

Ska inom kort gå på ett bröllop med klädkoden Kavaj. Borgerlig vigsel och rätt avslappnat brudpar, men ändå ett festligt tillfälle med nyss nämnda klädkod. 

Mitt stora dilemma är dock kläderna - har just fått barn och har supersvårt att hitta nåt att ha på mig. Har massor att gå ner och det är väldigt lite som passar. 

Har nu letat överallt och endast hittat denna som sitter bra och som är rätt amningsvänlig. Dock är den svart i grunden, och inte heller så festlig som jag själv skulle önska. Frågan är dock om man skulle kunna komma undan med den om man piffar till det lite, lägger till några snygga smycken, ljusa skor etc etc...

Så - vad säger ni? 

Länk till klänningen: 

http://www.hm.com/se/product/71540?article=71540-A

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-17 14:38
    Bild inlagd i första inlägget.
  • Svar på tråden Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?
  • BuoBä

Ljusa skor och ev en ljus eller färgglad sjal, och festliga smycken så funkar det. Kanske en färgglad blomma i håret? Är man gravid eller har fått barn nyss kommer man undan med mer, just för att alla vet hur svårt det kan vara med kläder.

Det enda jag tänker på som talar emot den är att den ser lite kort ut. Men den är kanske till knäna när den kommer på?

• Ankelius

Tack för input

Ja, tyvärr är jag inte ens i närheten av så smal elle lång som modellen, så på mig går den till knäna. 

• Duckan

Jag skulle inte ha den på bröllopsfest, borgerligt eller ej. Lite för enkel för min del.

• Duckan

Kikade på samma klänning i blått nu och den ser mycket finare ut. Du kan inte tänka dig den färgen istället?

• Ankelius
    Duckan skrev 2015-04-17 14:55:20 följande:

Jag skulle inte ha den på bröllopsfest, borgerligt eller ej. Lite för enkel för min del.

Det skulle inte jag heller haft i vanliga fall, dels för att den är enkel men också så mörk. Men just nu har jag lite panik. Bor tyvärr inte så bra till att jag har bra butiker i närheten, utan får nöja mig med kedjorna just nu och dem har jag inte hittat nåt bra alls i. 

Har flera fina klänningar i garderoben som skulle ha passat perfekt på bröllop men nu är det minst tio kilo till att kunna ha dem
  • Ankelius
    Duckan skrev 2015-04-17 14:58:57 följande:

Kikade på samma klänning i blått nu och den ser mycket finare ut. Du kan inte tänka dig den färgen istället?

Vad lustigt, de är ju rätt olika men saluförs som samma i olika färger? Den jag provade har inte något krås nämligen. 

Tror inte den blåa fanns i butiken heller, annars hade den nog varit ett alternativ.
  • Pinot noir

Jag vet inte vad du har för  möjligheter vad gäller ekonomi och tid, men det finns många sidor med fina kläder.
    mammalicious
    asos
    bonprix
    osv

Svar på tråden Hjälp - är denna klänning för enkel för bröllopet?