• Anonym (jen)

SGI

Hej!
    Jag har fått papper hem att jag ska lämna in inkomstförsäkran. Jag blev gravid inom 1,9 månader och tog förgivet att jag skulle få samma föräldrapenning.. Har tagit föräldrardagar för att skyddat min SGI och började i höstas läsa med CSN. När jag fick mitt första barn Handläggaren ringde upp mig och jag förklarade hur det låg till vilket gjorde att jag fick tillgodoräkna det jag jobbade extra då detta var återkommande.  ( Jobbade natt och tjänsterna fick max vara 82% fast vi var schemalagda på 100 %) Ska jag verkligen förlora dessa timmar då löneassistenten inte kommer räkna med dem om hon skickar in min inkomstförsäkran?

• Svar på tråden SGI
  • Försäkringskassan

Hej!

Om du blev gravid inom 1 år och 9 månader så ska du få samma föräldrapenning med ditt nya barn som du hade innan. Inkomstförfrågan skickas automatiskt när intyg om graviditet kommer in. Vi utreder även din sjukpenninggrundande inkomst, inte endast föräldrapenning. Har du för en blankett för anställd kan du kontakta Kundcenter via e-post: [email protected] eller på 0771-524 524 för att beställa en blankett för studerande.

Hälsningar

My, handläggare

Svar på tråden SGI