Mamma lever med psykopat
Sen ett 1½ år tillbaka lever min mamma med en man som misshandlar henne psykiskt. Hon får inte ha egen mobil, han har fått henne att sälja sin egen bil, han kör henne till jobbet och hämtar henne när hon slutat. Är hon ledig från jobbet så är hon med honom på hans jobb (han är egenföretagare). Hon har helt avskärmat sig från släkten, var t.ex inte på ett enda födelsedagskalas i släkten på hela förra året. De firade jul ensamma osv. Jag har bett henne besöka mig och min familj ensam flera gånger, men hon kommer alltid med undanflykter. En gång träffades vi faktiskt själva iofs, men då satt han i bilen en bit bort och väntade. Han läser alla sms jag skickar till "deras" telefon, och när vi pratar så har hon det på högtalare för att han ska höra. Min mamma får inte krama min sambo, då blir han svartsjuk. Detta är bara exempel på sjuka saker han gör. Jag har försökt för allt jag är värd att prata med henne om det,. men hon blir bara arg och ledsen, Ibland börjar hon gråta för att jag "tvingar" henne till saker (t.ex. att komma på födelsedag vilket hon ändå vägrar?!) Jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag trodde att det skulle bli bättre när jag fick barn förra året, att hon ville ha kontakt med sitt barnbarn, hon har länge velat bli mormor. Men icke. Det är precis samma. Det sjukaste av allt är att mannen hon lever med är riktigt trevlig mot mig, men jag vet ju allt det som pågår, så det blir liksom förvirrande, svårt att veta exakt hur jag ska förhålla mig. Jag vill inte heller att mitt barn ska ha en sån galning i sitt liv! Men på ett sätt så vill jag att mitt barn ska ha sin mormor, så som hon var förr. Jag har funderat på att ställa ett ultimatum- honom eller hennes barnbarn. Men jag vet inte. Kanske vågar jag inte för att jag är rädd för svaret... Jag hatar verkligen denna situation och gråter ofta över det. Men vill samtidigt hålla fin fasad för mitt lilla barn. Nästan bara min sambo som vet hur jag mår.Om infon behövs, så har jag varken kontakt med min pappa eller mina syskon.
Någon som kan ge råd?:(