Sallysally skrev 2015-04-17 15:51:31 följande:
De var klokt skrivet. Jag ör nöjd med våra rutiner men så e man alltid lite hård mot sig själv och tänker på hur andra får barn att somna osv... Men nä jag får väl låta tiden utvisa och mitt barn bestämma hur de blir... :)
Kan tillägga att det fans en period när sonen var 1½ då jag tyckte det var lite jobbigt och kände mig låst. Våra vänner kunde lägga ner sin 1 åring i sägen och hen somnade själv och sov i den hela natten. Så skönt tyckte vi så ska vi göra med nästa barn och började även försöka med sonen. Det resulterade bara i att sonen sov dåligt, vaknade ofta och vi fick heller ingen natt ro. Efter nån vecka gav vi upp. Sonen fick somna i vårt knä och sova i vår säng. Det gör han fortfarande och (nu älskar jag det myset efter att inte ha setts på "hela" dagen) kommer får gör ett tag till. Sen blir det egen säng men i vårt sovrum. Kommer göra samma med nästa barn som är beräknad om ca 1 månad. Vill hon kommer hon få somna i vårt knä/famn och sova i vår säng. Så länge vi vuxna sover bra blir det lättare med allt annat oxå. Vi känner inte att det är värt att krångla med sonens sömn när han sover mellan 20-07 utan problem och vi får sova hela natten och är pigga på dagen oxå. Det tar inte mer än kanske 15 min för sonen att somna och bär vi in honom i sängen och har sen egen tid fram tills vi lägger oss vid ca 22-23 tiden.