• Lesnin

Varför klagar M, C, KD och FP på budgeten när de själva låter den gå igenom genom DÖ?

Som sagt, Alliansen har lagt sig platt och spottat på sina väljare i ansiktet bara för att de är så rädda för SD.

I stort sett kan man skita totalt i vad Alliansen säger och ta allt med en klackspark. Som FP som klagade på att inte mer pengar går till försvaret men när de själva satt och styrde Sverige så la man nästan ner försvaret helt??

Är C, FP, M och KD partier som snart kommer dö ut? De har tagit självmord med DÖ.

• Svar på tråden Varför klagar M, C, KD och FP på budgeten när de själva låter den gå igenom genom DÖ?
  • Gert

För att de är hycklare.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Lesnin
    Gert skrev 2015-04-15 16:42:13 följande:

För att de är hycklare.

Visst är de det, även många som röstar på dessa partier gillar inte DÖ, men varför visar de det inte genom att använda sin röst?
  • SecretMe

Jag hoppas de bryter överenskommelsen.

• Flash Gordon
    Lesnin skrev 2015-04-15 16:45:31 följande:
    Visst är de det, även många som röstar på dessa partier gillar inte DÖ, men varför visar de det inte genom att använda sin röst?
    Hur tänkte du nu: "använda sin röst"?

Sedan DÖ kom till har det inte varit något val för folk som mig, besvikna alliansväljare, att använda min röst i.

.
    Om du menar skriva inlägg på forum och twitter? Gör väl flera stycken av oss?

Vissa av oss talar till och med med våra lokala politiker. För att skapa tryck underifrån i organisationerna.
  • Lesnin
    Flash Gordon skrev 2015-04-15 17:18:41 följande:
    Hur tänkte du nu: "använda sin röst"?

Sedan DÖ kom till har det inte varit något val för folk som mig, besvikna alliansväljare, att använda min röst i.

.
    Om du menar skriva inlägg på forum och twitter? Gör väl flera stycken av oss?

Vissa av oss talar till och med med våra lokala politiker. För att skapa tryck underifrån i organisationerna.
    Tex, lämna sitt parti om man är medlem.
  • Flash Gordon
    Lesnin skrev 2015-04-15 17:33:54 följande:
    Tex, lämna sitt parti om man är medlem.
    Då måste man ju först vara medlem.

Alltså, allianspartierna har ungefär 110000-120000 medlemmar totalt. Tillsammans. Samtidigt så var vi ungefär 2,5 miljoner som röstade på något av de fyra partierna.

De allra, allra flesta alliansväljare som tycker ila om DÖ är INTE medlemmar i något av partierna, så ...

.
    Och är man medlem, vad fungerar bäst? Lämna partiet i händerna på DÖ-förespråkare eller försöka ändra det inifrån?
Svar på tråden Varför klagar M, C, KD och FP på budgeten när de själva låter den gå igenom genom DÖ?