• KingstonNova

Detta tryck "bakåt" (äckligt)

Hallå hallå. Har 1 dag kvar tills beräknat och letar egentligen inga direkta tecken då sonen kom på bf +10 och min bm sagt att jag ska räkna med att gå över ett par dagar mindre denna gång, med andra ord är jag inställd på att gå över iaf 1 v. Senaste 3 dagarna har jag känt mig (ursäkta) nåt så fruktansvärt bajsnödig, som att man är förstoppad men håller på att bajsa på sig typ .. Bajsar gör jag, men inte den omtalade "tömning" med diarre, utan bajsar kanske 2-3 ggr om dagen (vilket känns kanon efter 8 månaders niferex bajs). Nu fattar ju jag oxå att ingen här kan svara på hurvida detta är början på min förlossning eller ej, men rastlös som man blir när alla fönster är putsade och det inte finns så mycket mer att sysselsätta sig med;

Känner ni igen denna konstanta bajsnödighetskänsla? Kan inte minnas att jag kände så med sonen, därför jag undrar om det kan bero på att barnet ligger och trycker på eller att jag helt enkelt bara olyckligt nog ska känna mig såhär i 2 v till haha

• Svar på tråden Detta tryck "bakåt" (äckligt)
  • emeliienicole

Hej!

Nu är jag visserligen bara gravid i v. 37 men har sedan två veckor tillbaka känt ett stort behov av att bajsa, det är ett fruktansvärt tryck bakåt och det känns som att jag ska vara jättehård i magen men bajset är nu för första gången under hela graviditeten i "normal" konstistens om man säger så, haha. När jag väl behöver bajsa så kommer det som ett akut tryck, jag måste alltså springa till toan ungefär. Ibland känns det även som att man ska bajsa ut en boll..inte det skönaste...Men min bm säger att det är för att bebisen ligger och trycker nedåt och att det kan vara så sista delen av graviditeten...jag som ändå hoppades på att det eventuellt kunde vara så att förlossningen var på g att starta, är så oerhört trött på att vara gravid. 

För dig kan det ju faktiskt vara så att det är något på g så vi får hålla tummarna! Lycka till! :)

• KingstonNova
    emeliienicole skrev 2015-04-15 15:06:59 följande:

Hej!

Nu är jag visserligen bara gravid i v. 37 men har sedan två veckor tillbaka känt ett stort behov av att bajsa, det är ett fruktansvärt tryck bakåt och det känns som att jag ska vara jättehård i magen men bajset är nu för första gången under hela graviditeten i "normal" konstistens om man säger så, haha. När jag väl behöver bajsa så kommer det som ett akut tryck, jag måste alltså springa till toan ungefär. Ibland känns det även som att man ska bajsa ut en boll..inte det skönaste...Men min bm säger att det är för att bebisen ligger och trycker nedåt och att det kan vara så sista delen av graviditeten...jag som ändå hoppades på att det eventuellt kunde vara så att förlossningen var på g att starta, är så oerhört trött på att vara gravid. 

För dig kan det ju faktiskt vara så att det är något på g så vi får hålla tummarna! Lycka till! :)

Ganska exakt så känns det för mig haha! Men aj då, då är det förmodligen som din bm säger, att det "bara" beror på att barnet ligger och trycker på. Misstänkte det, men man hoppas ju alltid på att minsta lilla sak ska vara ett tecken på fl start. Man läser ju ofta om den sk "tarmtömningen", upplevde aldrig det med första barnet så jag vet ju inte om det ska vara diarre eller om dessa "många" toalettbesök kan räknas in där, har typ bajsat en gång i veckan sen jag började äta niferex i september liksom haha, å hoppet är ju det sista som lämnar människan.

Hoppas på en förlossning inom en snar framtid för oss båda haha
Svar på tråden Detta tryck "bakåt" (äckligt)