gruvan skrev 2015-04-14 20:55:50 följande:
På buffalo sitter både sitt- och liggdelen högre än på cameleon och donkey. Varken jag (170 cm) eller sambon (185 cm) har haft några problem med den höjden utan har tyckt att den har varit bekväm. Höjden gör ju också att det är lättare att komma åt varukorgen vilket är ett plus.
Vi älskar vår buffalo! Den är lätt att styra, skönt att slippa byta till terränghjul utan bara låsa de vanliga om man vill (jag har bara gjort det en gång på snart två år). Den är lätt att köra på asfalt, snö, strand, grus, terräng som stigar med rötter m.m. Går man någonstans där det är lite tuffare att ta sig fram är det supersmidigt med tvåhjulsläget då man drar vagnen bakom sig, t ex i skogen eller på en mjuk sandstrand. Både ligg- och sittdelen är rymliga, sufletten går ner långt och ger bra skydd mot sol, vind och ljus. Ganska stor varukorg, får plats två stora paket blöjor plus en hel del småsaker. Hjulen är punkteringsfria foam som inte slits på samma sätt som de plastiga punkteringsfria hjulen men man slipper tänka på risken för att få punka. Hantaget är bekvämt och går att ha både lågt och högt. Sen är det kul med alla tillbehör också. Breezy sufletten med inbyggt myggnät är toppen på sommaren och deras åkpåsar och sittdynor har varit jättebra för oss. Om jag ska säga någon nackdel så är det att den inte har någon ordentlig fjädring utan är liksom "lös" i fästet mellan chassit och sitt-/liggdelen. För oss har det iofs inte varit något problem men ändå.
Tack snälla för dit svar! Tror denna vagnen skulle passa oss perfekt (av vad jag har läst iaf) känns som att den har allt vi är ute efter :) det jag var orolig över var att liggdelen var väldigt låg men då behöver jag inte tänka på det heller då! Nu ska jag bara hitta en butik som säljer så jag kan få se den i verkligheten med, den butiken vi har här säljer inte Bugaboo tyvärr.