• Anonym (Ofrivillig)

Klarar inte av hans son

Min sambo och jag har tillsammans en liten kille på 2 månader och min sambo har sedan tidigare en son som är 6 år. Mitt problem är att jag verkligen avskyr hans son. Jag tycker han är gnällig, tjatig och ofta äcklig och smutsig.

När han ska sova läser min sambo alltid en saga. Det är väl helt okej, men sedan ska han nattas, det vill säga man måste ligga kvar tills han har somnat. När min sambo sedan kommer och lägger sig kommer pojken tassande. Är han inte tillräckligt gammal för att kunna sova i egen säng? Vad ska jag göra åt min avsky? Jag kan verkligen inte finna något jag tycker om hos honom.

• Svar på tråden Klarar inte av hans son
  • Anonym (!!!)

Vad är det med alla dessa misslyckade kvinnor som skaffar barn med en man som har barn sen innan och sen tycker att hans tidigare barn ska försvinna?! SKÄRP DIG TÖNT och väx upp!!

• Anonym (Kalsongapa)

Tror du maste skilja dej isafall. En 6-aring ar ganska osaker och mammig/pappig av sej fortfarande.

• Anonym (1)

Hur kan man tänka så om ett litet barn?! Att han behöver nattas och känna trygghet från sin pappa om kvällarna är långt ifrån konstigt. Att det dessutom kommit ett litet nytillskott till familjen förstärker säkert detta. Hoppas verkligen för pojkens skull att du är duktig på att dölja dina känslor!! Stackars barn annars..

Har du ens gett honom en chans? Hittat på saker på tumanhand? Pratat och lärt känna honom?

• Anonym (Maja)

Jag tror att du behöver söka professionell hjälp för att bearbeta dina känslor. Vad är det hos dig som triggar igång känslorna och hur kan du hantera dem och komma över dem.

Det är jätteviktigt, inte minst för barnets skull att du söker hjälp att hantera situationen.

• Fiona M

Varför skaffar du barn med en man du anser inte kan uppfostra sitt barn eller ens hålla det rent?

• Anonym (Kalsongapa)

Tror manga bonusmammor annars (minst 50%) inte kan hantera sina bonusbarn och inte borde vara bonusmammor. Kvinnor ni borde valja man som inte har barn sen tidigare. Varfor ni inte gor detta kan jag inte forsta.

• Anonym (usch)
    Anonym (!!!) skrev 2015-04-14 08:37:57 följande:

Vad är det med alla dessa misslyckade kvinnor som skaffar barn med en man som har barn sen innan och sen tycker att hans tidigare barn ska försvinna?! SKÄRP DIG TÖNT och väx upp!!

Håller med. Varför skaffa barn med någon vars barn man avskyr?

• Anonym (Ofrivillig)
    Anonym (1) skrev 2015-04-14 08:41:52 följande:

Har du ens gett honom en chans? Hittat på saker på tumanhand? Pratat och lärt känna honom?

Vi kan ej planera saker, tex att fara på en resa då det passar oss 3, för det får ej störa veckosystemet, så vi måste alltid

matcha in våra dagar så vi hinner tillbaka innan det är vår vecka att ha honom. Irriterande...

Och jag vill inte ha honom med på någon resa...

Jag vill inte ta hand om honom, tex då pappan är på jobb eller vara ned honom själv överhuvudtaget, jag vill vara på tumis med min son.
  • Anonym (mupp)

Om du inte tycker om din sambos son, dvs din sons halv BROR, så gör slut.
    Ända du tänker på är att ut och resa, varför inte hitta på något alla klarar av och tycker om då en 2 månader bara äter och sover de mesta. Åk till leklandet och låt han leka av sig.

Och de flesta 6 åringar är väldigt mammiga eller detta fall pappiga, dom utvecklas med, och välden är stor och läskig och dom är små.

Sen hur deras nattning går till ska du inte ens ha ett åsikt om då de är DERAS tid inte din. Du blev sambo med en som hade barn redan, då får du allt ta de med, lite bagage.

• Anonym (mupp)

Och högst troligen kommer din lille son med va så i den åldern. Du kanske fått en liten försmak

Svar på tråden Klarar inte av hans son