• liamlina

Vilken bröllopsklänning?

Vilken av dessa klänningar tycker ni passar bäst på bröllop?

Jag gillar den orangea men jag vill inte dra allt för mycket uppmärksamhet åt mig. O sen vet jag inte hur jag ska matcha den orangea med antingen sjal eller kofta. O vilken färg.

Känner mig mer bekväm i den med mönster men vet inte om den passar på bröllop rikigt.

Snälla hjälp mig :)

• Svar på tråden Vilken bröllopsklänning?
  • Pescetarian

Den "färgsprakande" - bilden längst ner.

• liamlina
    LaLola skrev 2015-04-14 07:45:40 följande:

Vad är det för klädkod förresten?

Kavaj :)
  • Fjäril kär

Utan tvekan den orangea! Den andra ser mer ut som en strandklänning.

Svart/vitt/grått kan du matcha med klänningen.

• Malima

Till klädkod kavaj tycker jag den orangea. Försök hitta en sjal med mönster kanske, med orange i.

• Duckan

Orange klänningen. En mönstrad sjal med inslag av orange till kanske du kan hitta.

• Palestrina

Jag gillar den i orange bättre. Men min egen erfarenhet av sommarbröllop är att damerna tenderar att komma i kortare, blommiga klänningar... det var några år sen visserligen så modet kanske har ändrats, men jag kände att jag stack ut när jag hade lång, enfärgad klänning.

• Pescetarian

Av egen erfarenhet bör man ta på sig kläder som man själv trivs med och känner sig bekväm i. Det finns inget värre än att gå omkring och känna sig stel, med känslan av att krypa ur sitt eget skinn pga att man verkligen inte trivs i vad man har på sig.

• liamlina

Nej det finns inget värre. Men jag har beställt en annan långklänning nu , oxå enfärgad men jag tror den kan bli fin så vi får se :)

Svar på tråden Vilken bröllopsklänning?