• labi

kär i en kille som jag känner

Hej

Jag är 20 år gammal och tror att jag kär kär i en kille som jag har känt sedan 6 år tillbaka.

Jag börja drömma om honom när vi jag gick ut nian. Han började gymnasiet på en annan ort, det var då jag blev "kär". Jag kunde inte sluta tänka på han för han var en blandning mellan snygg och söt och det är han fortfarande!

Men han flyttade hem och går på samma skolan som jag går nu. Vi brukar prata då och då.

Jag har tänkt att berätta för han vad jag känner men är väldigt feg av mig. Vet inte riktigt hur han kommer reagera.

Anledningen till att jag är kär I honom är att han har visat ibland att han vill ha mig, han har tagit röven på flera gånger och när våra blickar möts ser jag att han är också "kär i mig".

• Svar på tråden kär i en kille som jag känner
  • Anonym (Kille 18)

Hej!
    Jag sitter i precis samma situation som du är i nu. Jag är en kille på 18 år och har varit kompis med en tjej i 9 år, alltså halva mitt liv. För ett halvår sedan berättade jag mina känslor för denna tjej och fick svaret: "du är min bästa vän".
    Jag blev gladare efter jag berättat och framförallt stolt då jag ganska blyg, hon och jag är idag lika bra kompisar som innan.

Men jag skrev ju att jag sitter i samma position idag. Jo det är så att jag blivit kär i denna tjejens tvillingsyster, det du beskriver matchar min relation med henne på pricken, kunde inte beskrivit bättre själv. jag har varit kompis med henne i 9 år också och vet inte vad jag ska göra. Har ju precis lämnat den tuffaste perioden i mitt liv.

Jag kunde inte hålla inne mina känslor efter flera veckor med sömnlösa nätter och tankar hit och dit. Att berätta är den bästa vägen att ta. Att leva i ovisshet är Smärtsamt.

Svar på tråden kär i en kille som jag känner