• mitthemligajag

hjälp bugaboo buffalo

Hej hallå! Vi försöker och försöker men får inte ihop de här med att man ska kunna ha sittdelen vänd mot oss och fälla ihop den i ett med sitt delen på, någon som vet hur man gör?

Är de något knep? Letat runt på böter där de står att de ska gå men inte funkar det för oss... Trött på att lyfta av och ställa den på backen varje gång... Dessutom slits korgen sjukt mycket underifrån när man drar den in och ut ur bakluckan

Kram :)

• Svar på tråden hjälp bugaboo buffalo
  • gruvan

Dra in handtaget så långt det går. Vinkla sittdelen så att fotstödet (eller vad man ska säga) är i typ samma höjd som handtaget. Fäll ner hantaget så det är mot marken, ta tag i den runda tjocka stången i mitten och lyft uppåt så att hjulparen går ihop. Har för mig att det är så.

• mitthemligajag
    gruvan skrev 2015-04-13 21:35:53 följande:

Dra in handtaget så långt det går. Vinkla sittdelen så att fotstödet (eller vad man ska säga) är i typ samma höjd som handtaget. Fäll ner hantaget så det är mot marken, ta tag i den runda tjocka stången i mitten och lyft uppåt så att hjulparen går ihop. Har för mig att det är så.

Ja men fastän man har sittdelen vänd mot sig? De är de jag inte får till
  • gruvan
    mitthemligajag skrev 2015-04-14 16:27:03 följande:

Ja men fastän man har sittdelen vänd mot sig? De är de jag inte får till

Ja, när du har sittdelen mot dig. Alltså mot dig om du skulle gå med vagnen framför dig. När är det det blir fel för dig när du fäller den?
  • gruvan

Lite dåligt ljus men här är en bildserie på när jag har fällt ihop vår vagn med sitsen mot handtaget. Först hur sittdelen är vinklad i förhållande till handtaget (som är ett snäpp från det kortaste), sen när jag har fällt ner handtaget och tillsist när jag har lyft upp vagnen i stången i mitten så att hjulparen går ihop. Varukorgen fastnar lite i själva sittplattan så man får trycka lite. Sen måste man se till att hjulen är vinklade utåt (alltså som de hade varit om man hade backat med vagnen).
  • gruvan

Här är en likadan bildserie men med sittdelen framåtvänd. Det är lättare att fälla ihop den då för varukorgen fastnar inte i sittdelen.

Hoppas du blev lite klokare! :)
  • mitthemligajag
    gruvan skrev 2015-04-14 20:40:20 följande:

phpr0hgiS29456.jpg

Här är en likadan bildserie men med sittdelen framåtvänd. Det är lättare att fälla ihop den då för varukorgen fastnar inte i sittdelen.

Hoppas du blev lite klokare! :)

Tack så hemskt mycket! Ska prova imorn :D
Svar på tråden hjälp bugaboo buffalo