Sensitiveguy skrev 2015-04-14 23:21:46 följande:
Vad var mindre bra med dem då? Om du är kritisk.
Jag tycker att deras metod att visa att (sd) minsann inte skulle få ha något att säga till om genom att öka invandringen rejält var dåligt då det enbart ledde till proteströster och att (sd):s inflytande växte.
a-kassans tak borde ha indexreglerats så att inte inflationen gröper ur den. Nu har vi visserligen extremt låg inflation, men ändå borde det ha varit en princip. Jag tyckte illa om att man sänkte sjukersättningen 3% 2007(?), jobbskatteavdraget var fullt tillräckligt för att göra det mer lönsamt att jobba.
Försvaret skars visserligen ner rejält med försvarsbesluten 1996, 2000 och 2004 men Alliansen fortsatte på den vägen, vilket ledde till att Mikael Odenberg avgick. Det hedrar honom. Försvaret är ingen budgetregulator.
Att de införde tidigare betyg var utmärkt men de borde ha gått längre och infört dem i uppförande och ordning också. Det var bra att betygssystemet fick fler steg men jag gillar inte principen med att en elev som har "A" i alla delmoment utom ett där eleven har "E" får ett "E" i betyg. Det är missvisande, ett "B" hade varit bättre i det läget.
Man borde ha rensat i floran av statliga myndigheter.
Det finns säkert en hel del till jag kan vara kritisk mot men jag är ju inte diktator över landet. Helheten är i alla fall väldigt positiv, inte minst som kontrast mot regeringen Persson.