• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man för gammal för trasiga jeans?
  • Anonym (tycker jag)

Det är en tonårsgrej. Men, om man inte vill bli tagen på allvar så kan man väl ha det i vilken ålder som helst.

• Anonym (Jojjo)
    Anonym (tycker jag) skrev 2015-04-13 12:38:55 följande:

Det är en tonårsgrej. Men, om man inte vill bli tagen på allvar så kan man väl ha det i vilken ålder som helst.

Varför skulle man inte bli tagen på allvar med trasiga jeans på fritiden, menar du? Vad man bär på jobbet eller i andra professionella sammanhang är ju nödvändigtvis inte detsamma som man klär sig i på fritiden.

Själv är jag 36 och jag har såna jeans denna vår. Är moderiktigt klädd på fritiden, men undviker trasiga plagg när jag jobbar eller ska på släktkalas. De passar mig utmärkt.
  • lövet2

Alltid. Varför ha trasiga kläder? Fult och opraktiskt. Men i yngre tonåren kan man komma undan med korkad klädsel ...

• smulpaj01

Såna här tycker jag de flesta kan ha, men när det blir stora hål tycker jag 15 är maxgränsen.
  • Mantrasina

Trasiga = med hål, inte efter 25, helst inte efter tonåren. Det ser bara fånigt ut och som om en försöker vara modemedveten och yngre än vad en är. 

Sen tycker jag att maskinslitet trasigt bara är fånigt...

• Anonym (tycker jag)
    Anonym (Jojjo) skrev 2015-04-13 12:42:42 följande:
    Varför skulle man inte bli tagen på allvar med trasiga jeans på fritiden, menar du? Vad man bär på jobbet eller i andra professionella sammanhang är ju nödvändigtvis inte detsamma som man klär sig i på fritiden.

Själv är jag 36 och jag har såna jeans denna vår. Är moderiktigt klädd på fritiden, men undviker trasiga plagg när jag jobbar eller ska på släktkalas. De passar mig utmärkt.
    Det ser fånigt ut, helt enkelt.
  • Tom Araya

Detta hänger ihop med så mycket mer än åldern som siffra....kroppsform, stil, vad man passar i...

• sextiotalist

Det beror när var och hur. Jag har (naturligt) trasiga jeans på fritiden, men skulle inte ha dessa på jobbet, men jag har kolleger (kring 30) som har det och ingen som bryr sig.
    Däremot skulle jag nog aldrig köpa trasiga jeans, att slita jeans så det blir hål, det nöjet behåller jag själv

• Josephine96

Såna som är på bilden är först och främst gräsliga. Är nog bara tonåringar som kan komma undan med dem, knappt det. Men det beror mycket på personen och hur hålen ser ut. Personligen tycker jag det är snyggt med svarta jeans med 1 hål på varje knä. Det kan man komma undan med att ha fram tills 30 kanske.

• Anonym (O)

Jobbar med en kvinna över 40 och hon har trasiga jeans som dessutom är jättelåga i midjan. Inte snyggt på en vuxen kvinna tycker jag. Dags att sluta handla tonårskläder när man närmar sig 30+...

Svar på tråden När är man för gammal för trasiga jeans?