• Sux

Skulle du rösta annorlunda om det var val idag?

Sedan socialdemokraterna blev Sveriges styre har det kommit fram att en hel del löften har brutits. Några löften som gick åt skogen.

Friskoleöverenskommelsen
    Bromma flygplats
    Förbifart Stockholm
    Energipolitiken
    Jobbskatteavdragen
    Pensionsöverenskommelsen
    Utrikespolitiken ? där viktiga beslut ska förankras i utrikesnämnden vilket ej skedde.
    Samsynen om alliansfriheten och säkerhetspolitiken
    Överskottsmålet

Läste även igår att den påstådda höjningen av föräldrarpenningen inte fanns med i regeringens kommande budget.

Nu handlar denna tråd om alla partier man röstat på, inte enbart socialdemokraterna men jag har valt att lyfta fram just dom då det var dom som vann och lovade Sverige guld och gröna skogar.

Hur känner du oavsett vad du röstade på? Skulle du rösta likadant?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-12 14:31
    Rubriken är frågan på frågeställningen, frågan i texten är för diskussion.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du rösta annorlunda om det var val idag?
  • Hadraniel

Det blev lite luddigt angående vilket alternativ som man ska välja tycker jag då rubriken säger "Skulle du rösta annorlunda?" medan du i trådstartsinlägget frågar "Skulle du rösta likadant?". Antar att det är rubriken man ska gå efter?

• Sux
    Hadraniel skrev 2015-04-12 14:11:45 följande:

Det blev lite luddigt angående vilket alternativ som man ska välja tycker jag då rubriken säger "Skulle du rösta annorlunda?" medan du i trådstartsinlägget frågar "Skulle du rösta likadant?". Antar att det är rubriken man ska gå efter?

Rubriken är frågan på frågeställningen, i texten är för diskussion.
    Ja lägger till det så de framgår. Tack!
  • Rataxes

Ja, jag skulle röstat KLP idag också.

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • ölburk2

Ja jag skulle ha röstat likadant, dock hoppas jag på fler brutna löften som drar in mer skattepengar, å på mer styråtgärder så det blir ordentlig fart på bostadsbyggandet, då vi sett att privata inte klarade av att ta det ansvaret.

Regeringar är alldeles för mesiga å fastlåsta i sin idelogier att dom inte kan ta fram lösningar som fungerar.., jag är så jävla less på att höra "vi i partiet" "vi inom Alliansen" å än värre är det med SD som rakt av kopierat gammal politik från 1920-talet som dom tror ska lösa problem 100 år senare, var är nytänkandet?

Nä släpp partipolitken å lös de problem som finns å uppkommer, ta in den skatt som behövs å sluta mesa på, jobba för sjutton med snabba praktiska lösningar med de verkligt lättlösta problem som finns, dit hör t.ex byggandet av nya bostäder.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (SD)

Röstade SD och skulle rösta SD även idag.

Så jag svarade "nej" (jag skulle INTE rösta annorlunda om det var val idag).

• Anonym (SD)
    Kofot skrev 2015-04-14 11:23:50 följande:

Jag skulle rösta S även idag.

Det är ju ett helt annat parti idag än innan valet, med tanke på alla löften de brutit.
  • Anonym (***)

Jag skulle rösta som jag gjorde då det var val.

Jag röstade givetvis inte på Löfven då heller eftersom jag såg vad han var för en.
    Han springer i Åsas ledband precis som Helge Fossmo sprang i (en annan men ändå likadan Åsa) Åsas ledband 2004.

Svar på tråden Skulle du rösta annorlunda om det var val idag?