HJÄLP! Dottern helammar o vägrar mat. 11 månader!! Mamman livrädd.
Behöver verkligen råd o tips o allmän hjälp.
Dottern är nu 11 månader och hon helammar fortfarande typ. Ända sen vi började med smakportioner vid 6-7 månaders så har hon vägrat mat och vi har provat att pausa från matprovande i nån vecka men vi kommer inte framåt. Hon vrider på huvudet fram o tillbaka eller så vänder hon på huvudet eller stänger munnen allt vad hon kan. Ibland får hon i sig 2-3 skedar Smootie eller litet smörgåsrån men oftast ingenting.
Vi har tagit upp detta på BVC o dom gav hon henne ett vaniljkex som hon självklart smakade på o fick i sig några få smulor o BVC verkade inte beskymrad. Men vi fick tid till BUP för att prata om detta o jag vet inte men kanske sitta o prova äta där så dom oxå kan ge tips o råd? Men jag känner att BUP är helt fel ställe för oss.
Jag har kollat upp BLW metoden men jag är verkligen LIVRÄDD att hon ska sätta i halsen, dels för att hon har 7 tänder o så fort hon får något i munnen så biter hon allt vad hon kan och kväljer otroligt ofta, leksaker o skedar osv bitar hon.
Ibland öppnar hon munnen o vill ha mat när vi är hos folk men så fort det bara är mannen o jag som äter så vägrar hon.
Kan det vara så att hon känner av min skräck att hon ska sätta i halsen?! På riktigt, jag är liksom på min vakt hela tiden.. Jag har haft mycket otur o ont i min uppväxt så jag brukar tänka att de är typiskt mig om de händer något så därför är jag extra livrädd :'(. Hjälp mig!!! Jag har pratat med någon om detta och även om dotterns matvägran men INGEN vill tro på mig eller lyssna ordentligt.