• Cowgirl

Blödning i tidig graviditet

4e graviditeten, de föregående har slutat med mf eller ma. V 6+3 idag enligt menscykel. Jag har haft hyfsat mycket "symtom" men också lite blödningar ca de tio senaste dagarna. Bara väldigt sparsamt och inte varje dag men väldigt svårt att tro att det ska gå vägen...

På UL igår sågs fin, men för liten, hinnsäck - bara 3 mm. Tog blodprov för hcg och ska ta om det imorgon för att se om det går upp som det ska.

Jag har givetvis inte kunnat låta bli att läsa om det här med blödning i tidig graviditet... Enligt t ex 1177 så har 30% av gravida kvinnor blödningar - men det står inte så mycket om mängd eller frekvens. Hur har det varit för er som läser detta? Droppvis med gammalt (brunt) blod varannan dag - kan det ändå finnas något som lever i magen?

Har försökt att tänka positivt men nu börjar det bli för mycket på "minussidan" Först ganska svagt test, sedan blödning och nu för litet på UL - vad är oddsen för att det ska funka den här gången liksom??

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Svar på tråden Blödning i tidig graviditet
  • Limpan nr2
    Cowgirl skrev 2015-04-12 07:21:04 följande:

4e graviditeten, de föregående har slutat med mf eller ma. V 6+3 idag enligt menscykel. Jag har haft hyfsat mycket "symtom" men också lite blödningar ca de tio senaste dagarna. Bara väldigt sparsamt och inte varje dag men väldigt svårt att tro att det ska gå vägen...

På UL igår sågs fin, men för liten, hinnsäck - bara 3 mm. Tog blodprov för hcg och ska ta om det imorgon för att se om det går upp som det ska.

Jag har givetvis inte kunnat låta bli att läsa om det här med blödning i tidig graviditet... Enligt t ex 1177 så har 30% av gravida kvinnor blödningar - men det står inte så mycket om mängd eller frekvens. Hur har det varit för er som läser detta? Droppvis med gammalt (brunt) blod varannan dag - kan det ändå finnas något som lever i magen?

Har försökt att tänka positivt men nu börjar det bli för mycket på "minussidan" smile4.gif Först ganska svagt test, sedan blödning och nu för litet på UL - vad är oddsen för att det ska funka den här gången liksom??

Åh jag känner verkligen med dig! Dessa hemska blödningar i tidig graviditet borde bara vara förbjudet!!

Jag har 4 mf i bagaget och 1 MA. Mina mf har alla börjat med bruna flytningar för att sedan efter några dagar övergå i en blödning.

Nu är jag gravid igen direkt efter ett mf och borde vara i början av v 7. Denna graviditet tar jag trombyl varje dag och pregnylsprutor 2 ggr/veckan. Igår fick jag brunt- beige på papperet varje gång jag gick på toaletten. De har dock avtagit och graviditetstesten är nästan starkare idag. Men fy f******n för denna oro och ovisshet! Det är hemskt att inte veta! Jag har över en vecka kvar till vul. Har ställt in mig på att det kommer vara helt tomt i livmodern just för att skydda mig själv. En blödning kan nog betyda precis vad som helst. Men har man tidigare erfarenheter av att det varit negativt så är det såklart lätt att tänka det värsta. Jag håller mina tummar stenhårt för dig och hoppas att det växer så det knakar därinne ????
  • Cowgirl

Och jag för dig! Ovisshet är verkligen det värsta.. Hade nästan hellre fått en rejäl blödning och så var det över sedan. Fast helst vill jag ju att någon ska kunna bo där inne alla nio månaderna!

• Cowgirl

Hur går det för dig Limpan nr 2? Jag fick som en rejäl mens senare på dagen den 12/4 (dagen efter vårt UL) och den varade i 4-5 dagar. Inte så förvånande efter de andra blödningarna och den lilla hinnsäcken men inte heller så kul. Blev ordinerad att ta grav.test ca 25/4 men gjorde aldrig det eftersom jag började blöda igen efter en blödningsfri vecka. Gyn-sköterskan sa att det mest sannolikt var kroppen som kommit i otakt och det borde inte vara någon fara. Testade dock idag eftersom denna märkliga blödning inte velat ge med sig (9e dagen idag) och det blev ett snabbt och starkt plus, så starkt har de "riktiga" aldrig varit. Så jag antar att det har hakat upp sig på något vis där inne, att det skulle vara en graviditet känns ju uteslutet.

Suck och stön, vill verkligen INTE hålla på med en massa nya efterkontroller och skit, vill bara att det ska FUNKA! Håller tummen för att det gått bättre för dig!

• Cowgirl

Med all respekt, vill du bara marknadsföra din blogg eller? På vilket sätt tycker du att ditt svar tillförde något i tråden? Jag kollade in snabbt på bloggen och det är ju inte direkt så att vi har samma historia... Självklart önskar jag dig allt gott och att din oro stillas!

• Limpan nr2
    Cowgirl skrev 2015-05-02 12:19:07 följande:

Hur går det för dig Limpan nr 2? Jag fick som en rejäl mens senare på dagen den 12/4 (dagen efter vårt UL) och den varade i 4-5 dagar. Inte så förvånande efter de andra blödningarna och den lilla hinnsäcken men inte heller så kul. Blev ordinerad att ta grav.test ca 25/4 men gjorde aldrig det eftersom jag började blöda igen efter en blödningsfri vecka. Gyn-sköterskan sa att det mest sannolikt var kroppen som kommit i otakt och det borde inte vara någon fara. Testade dock idag eftersom denna märkliga blödning inte velat ge med sig (9e dagen idag) och det blev ett snabbt och starkt plus, så starkt har de "riktiga" aldrig varit. Så jag antar att det har hakat upp sig på något vis där inne, att det skulle vara en graviditet känns ju uteslutet.

Suck och stön, vill verkligen INTE hålla på med en massa nya efterkontroller och skit, vill bara att det ska FUNKA! Håller tummen för att det gått bättre för dig!

Finns du kvar därute?
  • Malva2015
    Limpan nr2 skrev 2015-12-15 18:16:26 följande:
    Finns du kvar därute?
    Hur har det gått för er?
    Jag har blödigt brunt en v nu men aldrig mer än en femkrona .
    Gjort 3 vul där jag fått veta att den lille lever men är för liten och att jag kan vänta mig MF.. Det är fruktansvärt. Går bara och väntar.. Men på vad..
  • Limpan nr2
    Malva2015 skrev 2015-12-17 11:30:55 följande:
    Hur har det gått för er?
    Jag har blödigt brunt en v nu men aldrig mer än en femkrona .
    Gjort 3 vul där jag fått veta att den lille lever men är för liten och att jag kan vänta mig MF.. Det är fruktansvärt. Går bara och väntar.. Men på vad..
    Tyvärr gick det inte bra för mig senaste, det var ett MA. Blödde bara brunt och fick tillslut skrapas för att få ut allt.
    Tog en paus över sommaren och tidig höst. Bestämde oss i början på nov att försöka igen och blev gravid direkt. Är nu alltså gravid i v.5. Än så länge inget brunt eller blödning. Men går liksom bara och väntar på det.
    Tyvärr har blödning av alla dess slag inneburit mf eller MA för mig. När mitt embryo var för litet för veckan så slutade det i MA. Ledsen att bara ja dåliga erfarenheter att dela med mig av. Hoppas att någon annan har lite mer positivt att ge.
    Stor kram till dig!
  • Malva2015
    Limpan nr2 skrev 2015-12-17 11:54:12 följande:
    Tyvärr gick det inte bra för mig senaste, det var ett MA. Blödde bara brunt och fick tillslut skrapas för att få ut allt.
    Tog en paus över sommaren och tidig höst. Bestämde oss i början på nov att försöka igen och blev gravid direkt. Är nu alltså gravid i v.5. Än så länge inget brunt eller blödning. Men går liksom bara och väntar på det.
    Tyvärr har blödning av alla dess slag inneburit mf eller MA för mig. När mitt embryo var för litet för veckan så slutade det i MA. Ledsen att bara ja dåliga erfarenheter att dela med mig av. Hoppas att någon annan har lite mer positivt att ge.
    Stor kram till dig!
    Det är okej. Jag har inte mkt hopp i min kropp. Vill mest att det ska dra igång så jag kan gå vidare.

Hur länge blödde du innan du skrapades och hur mkt?

Hur kom det sig att ni tog en pause? För att ni var tvungna rent fysiskt?

Har aldrig hört om någon annan som haft ett levande men litet foster. Vill du dela med dig vad dom sa till dig då?
  • Malva2015
    Malva2015 skrev 2015-12-17 13:01:41 följande:
    Det är okej. Jag har inte mkt hopp i min kropp. Vill mest att det ska dra igång så jag kan gå vidare.

Hur länge blödde du innan du skrapades och hur mkt?

Hur kom det sig att ni tog en pause? För att ni var tvungna rent fysiskt?

Har aldrig hört om någon annan som haft ett levande men litet foster. Vill du dela med dig vad dom sa till dig då?
    Ska tillägga att jag är glad för er skull att du är gravid igen! Jag håller tummarna för att det går vägen för er nu!
  • Cowgirl

Jag har haft lite FL-detox

Inga nyheter från mitt håll, hoppas (men tror inte) på plus nästa vecka.

Grattis till Limpan 2 ????

Svar på tråden Blödning i tidig graviditet