• Anonym (Erg)

Jobbig sits

Hej! Känner att jag måste skriva av mig. Går sönder snart. Jag har en son på drygt 2 år. Jag har varit själv med honom sen hans födsel. Hans pappa visade inte direkt något intresse för oss eller framför allt sin son under det första året. De träffades ca 3 gånger med flera månaders mellanrum och det var alltid jag som frågade om han ville träffas. Senaste gången dom sågs var på sonens 1 års dag. Han har sedan dess inte hört av sig ett dugg! Jag sa till honom senast att om han vill ha kontakt så är det han som ska visa ett intresse för att träffa sonen inte att jag ska pusha fram något. Och det har då lett till att han nu inte visat intresse över huvudtaget på drygt ett år. Skönt tänker jag, då kan jag gå vidare.

Nu har hans familj börjar terrorisera mig. Bombar mig med sms om att jag är en dålig människa osv för att jag inte låter min son träffa sin pappa. (Vilket inte stämmer, han har ju skitit i sonen). Dom har till och med bett min sons halvbror (pappans andra son) skriva till mig och be honom fråga om jag kan skicka bilder på min son.

Blir galen på allt drama och vet inte vad jag ska göra. Är livrädd att min sons pappa ska göra nåt, typ komma hit ( ca 30 mil) och ställa till med ett jävla liv. Eller att dom ljuger ihop något så han tas ifrån mig. Kan det hända? Behövde verkligen skriva av mig om det här och tack om någon orkade läsa. Kanske nån känner igen sig och kan skriva några lugnande rader tillbaka...

• Svar på tråden Jobbig sits
  • Anonym (Erg)
    Anonym (Erg) skrev 2015-04-11 21:49:13 följande:

Blir galen på allt drama och vet inte vad jag ska göra. Är livrädd att min sons pappa ska göra nåt, typ komma hit ( ca 30 mil) och ställa till med ett jävla liv.

Menar min sons pappas familj
  • Långbenopluto

Men kan du inte skicka bilder till farmor och farfar då? Dom ska väl inte behöva lida för att pappan inte vill ta sitt ansvar?

• Anonym (T)

Vad har du svarat dem?

Jag hade nog svarat något i stil med att du inte håller sonen ifrån sin pappa och att pappan är välkommen att komma och hälsa på sin son. Då kan de inte gärna argumentera vidare på det temat.

• Anonym (Erg)
    Anonym (T) skrev 2015-04-11 22:00:45 följande:

Vad har du svarat dem?

Jag hade nog svarat något i stil med att du inte håller sonen ifrån sin pappa och att pappan är välkommen att komma och hälsa på sin son. Då kan de inte gärna argumentera vidare på det temat.

Jag har svarat dom exakt så, men får så otrevliga och kränkande svar tillbaka. Det är som en snurrig karusell som aldrig tar slut och dom ger sig inte. Jag är smutsig i deras ögon för jag inte har velat konvertera till deras religion och att jag misshandlar min son som uppfostrar honom genom min religion osv.. Känns inte som att jag kan tala mig ur det här med dom. :(
  • Anonym (T)

Vad svarade de angående om pappan får träffa sonen då?

• Anonym (Erg)
    Anonym (T) skrev 2015-04-11 22:21:38 följande:

Vad svarade de angående om pappan får träffa sonen då?

Att jag ljuger, för att sonens pappa skulle aldrig strunta i sitt barn frivilligt. Så pappan måste antagligen ljugit för sin familj för att se "bra" ut i deras ögon.. Bara en känsla jag får
  • Anonym (T)

Vet inte om du vill ha råd men i det fallet skulle jag om de ringer och klagar igen säga "Pappan får jättegärna komma och hälsa på, säg till honom att han kan komma nu på en gång om han vill (eller om du är uppbokad samma dag så ge ett konkret förslag på nästa datum som passar dig att han kommer)". Då kan de inte säga att du ljuger.

Svar på tråden Jobbig sits