• Såkandetgå

"Hål i livmodern"

Mitt första inlägg på familjeliv någonsin men nån gång måste ju vara den första.

2011 blev jag gravid på första försöket!

Jag fick en dotter genom akutsnitt i v 37, hon vägde då enbart 1800gram pga tillväxthämning men allt gick bra både med dotter och mig, trodde vi!!

För ca 1 1/5 årsedan började vi försöka igen och fram tills nu haft 4 missfall, alla i v 7.

Vi har lämnat en massa prover och de visar inget avvikande.

Nu i veckan var jag på ul kontroll på livmoder/äggstockar där de sprutade in vätska för att se form och flöde genom äggledarna,

Då visar det sig att "troligtvis" har ärret i livmodern efter ks inte läkt utan det är en öppning mellan livmoder och bukhåla och äggen har troligtvis fäst där, och tack för det! Undrar hur det kunde gått annars!

Nu ska jag göra MR för att fastställa detta och sen blir det Op för att åtgärda detta, vilket tydligen inte var helt okomplicerat.

Hittar inte mycket om detta på nätet så nu undrar jag om det finns någon som råkat ut för samma sak??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden "Hål i livmodern"
  • Bittra mamman

Hejhej!

Jag har också ett hål i livmodern som upptäcktes efter att ett befruktat ägg kastat ankare i kejsarsnittsärret från första barnet. Moderkakan har sedan gjort hål i livmodern till bukhålan...har framkallat missfall med cellgifter (!) och ska försöka låta hålet läka i 3 månader innan det tas beslut om operation eller liknande.

Svar på tråden "Hål i livmodern"