• Anonym (Tigermamman)

Då börjar det om igen

I höstas var jag och mitt ex uppe i tingsrätten då han hade stämt mig. Detta pga att jag höll barnen då han hade miss skött dem i somras. Detta resulterade i att vi gick samarbetssamtal 3 ggr, varav ett där han var lugn och 2 där han var en pain in the ass. Men det slutade med att vi kom överens om 50% då jag i det läget inte orkade med boendeutredning och så. Men nu har det visat sig att han inte är snäll emot barnen, eller ja det har han aldrig varit.

Barnen blir puttade in i väggen, han lyfter upp 8 åringen och skriker är du helt mongolid i huvudet, Skolar har gjort en anmälan då minstingen hade ett blåmärke under ögat som han berättade att pappa hade gjort. Blev polisanmälan, men hände inget mer sedan. Socialen har nu börjat jobba på vårat fall igen där de skrev en vårdplanering om att barnen bör bo hos mig och att han ska få gå en psykologisk utredning, så det är under denna tiden tills han får hjälp som de skulle göra det. 
    För att trygga upp barnen, men icke..

Jag var och hämtade papper igår ifrån socialtjänsten där han dels ljuger om att barnen har ätit pizza när de har varit hos mig. 160 ggr sedan i augusti... Jag vet inte hur hans matte är men eftersom jag bara har haft barnen varannan vecka så skulle det bli alltså 10 ggr ca i veckan. Men detta vet han med ALL SÄKERHET säger han då barnen har klippkort på pizzerian. Ärligt talat så tror jag inte att han är frisk..

Tyvärr så motsätter han sig iallafall att barnen ska bo hos mig då han säger till socialtjänsten att vårat äldsta barn gör honom trygg..öhh??

• Svar på tråden Då börjar det om igen
  • Johan70

Vad som gör HONOM trygg har inget med saken att göra. Vårdnadsärenden skall avgöra vad som är bäst för BARNEN.

Om barnen nu äter pizza, so what? Men det han gör är ju allvarligt. Jag skulle rekommendera dig att ansöka om ensam vårdnad och att barnen bara skall bo hos dig.

Har du ett ombud? Annars har jag tips på ett bra. Pm:a mig.

• Anonym (Tigermamman)
    Johan70 skrev 2015-04-21 18:01:30 följande:

Vad som gör HONOM trygg har inget med saken att göra. Vårdnadsärenden skall avgöra vad som är bäst för BARNEN.

Om barnen nu äter pizza, so what? Men det han gör är ju allvarligt. Jag skulle rekommendera dig att ansöka om ensam vårdnad och att barnen bara skall bo hos dig.

Har du ett ombud? Annars har jag tips på ett bra. Pm:a mig.

Nej men han mår ju ej bra dessvärre..

Ja vad som är bra för barnen och som det är nu är det INTE bra däruppe. Det sjuka är ju att han köper just nu barnen med en massa grejer..

Jag kan nog inte söka om ensam vårdnad, det är svårare med det säger mitt ombud men att ha barnen boende hos mig är verkligen min plan..

Svar på tråden Då börjar det om igen