• Cenedra

Smidig bilvagn till ettåring

Hej

Skulle vilja ha tips på en smidig vagn att ha i bilen. Vi bor på landet så vi åker alltid bil när vi ska någonstans. Hittills har jag testat några olika vagnar men de har varit för stora, tunga, krångliga att fälla ut och ihop eller för lite lastutrymme. Så istället har jag tagit bebis på armen men hon börjar ju bli lite tung nu. Jag har ju en sele som vi använder också men ibland är det bra praktiskt att ha en vagn också.

Så är det någon som har tips på en liten, smidig, lätt vagn som är lätt att fälla ihop? Gärna med fullt liggläge också även om det inte är helt nödvändigt

• Svar på tråden Smidig bilvagn till ettåring
  • sportpappa

Kolla på Chicco Liteway. Vi har en sån i bilen. Den har fullt liggläge, lätt att fälla ihop och tar inte särskilt mycket plats i bilen.

• SarahJ

Vi har babyjogger city mini gt i bilen. Den får hon till och med ha hos dagmamman och sova i.

• Kasperina

Kronan Sulky! Mindre och lättare är Citi mini, stadigare än chiccon (jag har provat alla tre ) Den har inte svängbara framhjul men är ändå lättkörd och chassit håller för 20kg. Min Chicco gick knappt att styra om totalvikten i vagnen passerade 12kg

• En PantherTant

Stokke Scoot

Babyzen yoyo

Dehär två har vi i våra bilar, gillar båda trots att de är väldigt olika. Båda superenkla fälla ihop, med en hand.

• Anonym (baby jogger)

Baby Jogger City Mini GT 4 wheels. Är helt underbar å mycket enkel att fälla ihop.
    Har även en light way, men den har vi bara med på utlandssemestrar osv.

• Rainbow Dash

Mountain buggy Swift. Bästa vagnen att ha i bilen som även funkar i terräng. Hur bra som helst.

Svar på tråden Smidig bilvagn till ettåring