• san1

skillsmässa

Hej!

Min skillsmässa är på gång...och jag undrar mig om jag är skyldig att betala min ``makes`` räkningar till bilparkeringar eftersom bilen står under hans namn och jag har inte körkort. Han är utomlands just nu.

Hoppas att jag får ett svar..

Tack!

• Svar på tråden skillsmässa
  • Kjell2
    san1 skrev 2015-04-10 10:37:50 följande:

Hej!

Min skillsmässa är på gång...och jag undrar mig om jag är skyldig att betala min ``makes`` räkningar till bilparkeringar eftersom bilen står under hans namn och jag har inte körkort. Han är utomlands just nu.

Hoppas att jag får ett svar..

Tack!

Nej, men sen hänger det på om du vill att han ska få betalningsanmärkning eller ej.

Om ni inte har ansökt om skiljsmässa kommer böter kunna påverka bodelningen vilket gör att du får mindre pengar

• san1

Tack för svaret! 

Jag förstår vad du menar....Det var jag som har köpt bilen.. och betalar för allt...Han är utomlands just nu... Det var jag som har ansökt om skiljsmässa...vill inte betala mer...

• Brumma

Vem står bilen på?

Med tanke på att du skriver att det är du som köpt den?

• Kjell2

Vem har avtalet på bilparkeringen, dvs vem, du eller maken, är det som hyr platsen?

Om avtalet står på dig så blir det du som från inkasso och kfm på dig.

Eller är det bara en vanlig plats med någon form av betalautomat? I så fall är det bilägaren som drabbas.

• san1

Det är bara vanlig plats och jag har inte körkort och måste hela tiden be folk om hjälp att flytta på bilen...medan skiljsmässa är i gång nu, måste jag betala om jag slutar bryr mig om felparkeringar  osv...

• Kjell2
    san1 skrev 2015-04-13 14:35:27 följande:

Det är bara vanlig plats och jag har inte körkort och måste hela tiden be folk om hjälp att flytta på bilen...medan skiljsmässa är i gång nu, måste jag betala om jag slutar bryr mig om felparkeringar  osv...

Om det bara rör sig om eventuella p-böter drabbar de ägaren av fordonet, dvs din man. Om de inte betalas blir det betalningsanmärkning och kfm.

Är det det du vill?

• Brumma

Har du lovat ta hand om det när han är utomlands?

Då känns det ju som en moralisk fråga.. Han kan inye glra så mkt åt att skilsmässan blev ett faktum precis nu när han är utomlands antar jag eftersom det var sitt initiativ...

Svar på tråden skillsmässa