• Anonym (Hoppas)

Solskenshistorier..? Pepp, tack!

Hej!
    Finns det någon här som har försökt i flera år och som sedan spontant blivit gravid utan hormonpreparat m.m. Alltså, ni som har försökt i flera år men inte fått någon slags hjälp och sen spontant blivit gravid?

Berätta gärna lite solskenshistorier för mig. Är i behov av pepp.

• Svar på tråden Solskenshistorier..? Pepp, tack!
  • Anonym (3 barnsmor)

Det tog tre år för oss, vi hade startat en utredning precis.

Och så bara en månad så hände det. Har ingen förklaring mer än att jag tror att de kan vara så enkelt som att jag åt Ipren värktabletter. När jag upptäckte att Ipren kan försvåra vid försök att bli gravid så slutade jag direkt.

Några mån senare så blev jag gravid. En solskenshistoria för mig. Inom 3 år hade jag dessutom två barn till.

• Anonym (Fem år)

Tog precis fem år för oss att bli gravida med våran dotter. Ingen hjälp då. De flesta får barn till sist. Lycka till!

• Anonym (Hoppas)

Vad var det som gjorde att ni testade er? Kände ni er annorlunda på något sätt? Hur kändes det efter så många försök att äntligen vara gravid? :)

Nu till sommaren/hösten har vi försökt i 3 år utan resultat, är under utredning och fått en del tips och sen fått börja med Levaxin eftersom jag hade problem med ämnesomsättningen. Nu sitter jag här med mensvärk, men ingen mens som kommer. Varit såhär nu några dagar och vet att mensen är sen, men eftersom jag vet att vi har svårt att bli med barn så intalar jag mig att mensen snart kommer, att jag bara behöver vänta ut den.. 

• LFF

Vi började försöka 2008, samma år blev det ett missfall. Det dröjde sen till 2011 innan jag blev gravid igen. Tyvärr åter igen ett misslyckande. i mars 2013 var mensen sen åter igen. Testade och plussade. Hade kontakt med en gynekolog sen tidigare då mensen strulat lite som sagt att jag skulle höra av mig vid nästa plus. Gjorde så, i v8 gjorde vi ett VUL och där låg det två små bönor och grodde. Vågade inte börja tro att det skulle gå vägen förrän efter RUL men det gjorde det och jag har världens underbaraste tvillinggrabbar nu på 17 månader.

• Anonym (Bekanta)

Vet en som försökte tio år med första barnet och när hon var 4 månader blev hon spontant gravid igen!  Glad

Ett par hade mer eller mindre försökt i ca 20 år när de lyckades! Glad

• Anonym (Fem år)
    Anonym (Hoppas) skrev 2015-04-09 11:34:44 följande:

Vad var det som gjorde att ni testade er? Kände ni er annorlunda på något sätt? Hur kändes det efter så många försök att äntligen vara gravid? :)

Nu till sommaren/hösten har vi försökt i 3 år utan resultat, är under utredning och fått en del tips och sen fått börja med Levaxin eftersom jag hade problem med ämnesomsättningen. Nu sitter jag här med mensvärk, men ingen mens som kommer. Varit såhär nu några dagar och vet att mensen är sen, men eftersom jag vet att vi har svårt att bli med barn så intalar jag mig att mensen snart kommer, att jag bara behöver vänta ut den.. 

Mensen kom inte och började känna mig konstig. Tog nog två eller tre veckor innan jag testade. Vågade inte tro på att det skulle gå bra förrän mer än halva graviditeten gått. Har fortfarande svårt att fatta att hon är vår ibland och hon är nu två år gammal.

Önskar er lycka till!
  • morgonstunder

Nu tog det tur nog inte flera år, men två år försökte vi innan vi blev naturligt gravida. Hade precis som någon annan här svarat börjat en utredning och jag tror att det var andra undersökningen på mig som gjordes då läkaren konstaterade att  "Nej du kommer inte bli gravid den här månaden för du har ingen ägglossning". 
    Besviken gick jag hem och meddelade min man att det blev inget den här månaden heller. Det här var en fredag. 
    Så vi skippade sexet det veckoslutet för just då kändes det som att whats the point anyway. Jag tror att det gick till tisdagen efter innan vi sedan rullade runt lite i sänghalmen.
    Min mens kom aldrig på utsatt datum men det brukade hända ibland. Men på dag +31 fick jag en tanke i huvudet att testa. varför? bara för att utesluta så att jag skulle kunna festa den dagen. Och vad kommer upp på stickan om inte 2 streck! OMFG!
    Kanske jag bara hade extremt sen ägglossning och vi därför aldrig riktigt prickat in det förut, men att bli gravid efter att en läkare konstaterat att nej så kändes som ett mirakel.

• Phalaenopsis

Har ett barnlöst par i bekantskapskretsen som varit gifta i många år och antagligen bara resignerat att det inte blev några barn. Sedan var hon plötsligt gravid vid 48 års ålder! Gissa om de blev chockade och glada!

• Anonym (Ipren här med)
    Anonym (3 barnsmor) skrev 2015-04-09 10:40:47 följande:

Det tog tre år för oss, vi hade startat en utredning precis.

Och så bara en månad så hände det. Har ingen förklaring mer än att jag tror att de kan vara så enkelt som att jag åt Ipren värktabletter. När jag upptäckte att Ipren kan försvåra vid försök att bli gravid så slutade jag direkt.

Några mån senare så blev jag gravid. En solskenshistoria för mig. Inom 3 år hade jag dessutom två barn till.

Nu är vi inte alls i samma sits då det inte tog 3 år. Men vi höll på i 7 mån innan det blev barn. Jag åt också ipren och fick höra samma sak. Det tog kanske 1-2 försök efter att jag slutade så blev jag gravid.. slump eller inte! Väntar nu barn 3 och de senaste 2 tog sig direkt. 
Svar på tråden Solskenshistorier..? Pepp, tack!