• Lotta Ingmarsson

Bodelningsförrättare (ett unikt tillfälle att få en gratis bodelning)

Skilsmässa och bodelning, vem får vad, hur delas det upp och var vänder man sig för att få hjälp?

Även om man som parter kanske är överens om att gå skilda vägar kan det fortfarande vara påfrestande och känslomässigt.

När jag själv vid 28 års ålder gick igenom en lång och utdragen skilsmässa hade jag behövt all hjälp jag kunnat få, både ekonomisk och själslig sådan. Det var hus, bilar, möbler och en hel del annat som skulle delas upp.  När allt var ?sagt och gjort? blev det en dyr läxa på alla sätt och vis eftersom vi inte hade kunskapen och informationen om vart vi skulle vända oss. ? Lotta Ingmarsson

Visste ni att en bodelningsförrättare kostar ca 2500 kr i timmen och att en förskottsbetalning nästan alltid tas ut, därefter betalar man löpande. Man är som gifta/sambos solidariskt betalningsansvariga för dennes tjänster, en process som i slutändan både blir dyr och tidsödande.

Nu ska Eyeworks Television tillsammans med TV4 gruppen göra ett helt nytt program som vänder sig till par som vill skiljas. Initialt kontaktar jag er för att se om ni skulle vilja delta i en intervju samt ett möte med en av Sveriges främsta advokater inom familjerätt/bodelning som kommer hjälpa er med att få klart er bodelning.

Detta TV-program vänder sig till er som känner att ni inte kommer vidare men vill, som vill komma till ett snabbt, smidigt och helt kostnadsfritt avslut.

Det ska uppmärksammas att vi inte hjälper till med vårdnadstvister och att vi som produktionsbolag inte är intresserade av att exponera eventuella barn som ni kan tänkas ha, på något sätt alls.

Jag hoppas detta inlägg finner er väl och inte uppfattas stötande på något sätt, utan förhoppningsvis väckte er nyfikenhet om en eventuell medverkan.

Ni får självklart höra av er till mig via mail eller telefon!

Allt gott,

Lotta Ingmarsson

08 522 16600 anknytning 656

Lotta.ingmarsson@eyeworks.se

Svar på tråden Bodelningsförrättare (ett unikt tillfälle att få en gratis bodelning)