• scars1212

Beställa förlovningsringar

Äntligen dags att beställa förlovningsringar SkämsSkrattande

Nu undrar jag vad gravyr är för nåt. Är det en text som kommer att stå på ringen?

Gravyr insida/utsida..insida är väl texten inuti? och utsida är väl texten ute?

Vad är gravyr utsida-fräst? Utsida hänger jag nog med, men vad är fräst?

Vi har varit och testat ringar på guldfynd. Jag har omkrets 55 och han har 60

Hon sa att om jag ska beställa på safira så kan hon inte garantera att ringarna passar, så jag är inte helt hundra om jag vågar beställa. 

Får nog köra på trots allt! Skrattande

Några tips? Uppskattas gärna!

• Svar på tråden Beställa förlovningsringar
  • sk0skav
    scars1212 skrev 2015-04-08 15:50:11 följande:

Äntligen dags att beställa förlovningsringar SkämsSkrattande

Nu undrar jag vad gravyr är för nåt. Är det en text som kommer att stå på ringen?

Gravyr insida/utsida..insida är väl texten inuti? och utsida är väl texten ute?

Vad är gravyr utsida-fräst? Utsida hänger jag nog med, men vad är fräst?

Vi har varit och testat ringar på guldfynd. Jag har omkrets 55 och han har 60

Hon sa att om jag ska beställa på safira så kan hon inte garantera att ringarna passar, så jag är inte helt hundra om jag vågar beställa. 

Får nog köra på trots allt! Skrattande

Några tips? Uppskattas gärna! smile1.gif

Gravyr insida är inne i ringen. Och utsida på utsidan. Precis som du skriver :)

Fräst borde menas att de fräser ut bokstäverna. Alltså man skär typ ut bokstäverna så de är som hål i ringen :p

Hahah förstod du? :p

Har ni graverat ringarna vid köpet så går det inte byta, men är de ograverade så tror jag ni kan byta huller om buller :p

Mejla Safira och fråga vad som gäller hos dom :)
  • Oroliga själen

Tips! Beställ inte på nätet om du inte vet exakt vad du vill ha. Vi gjorde det misstaget men trodde att det var exakt de vi ville ha. Fick bli retur och betala borttagning av gravering. Sen gick vi till en guldsmed och fick exakt vad vi ville ha istället!

• scars1212
    sk0skav skrev 2015-04-08 16:36:34 följande:
    Gravyr insida är inne i ringen. Och utsida på utsidan. Precis som du skriver :)

Fräst borde menas att de fräser ut bokstäverna. Alltså man skär typ ut bokstäverna så de är som hål i ringen :p

Hahah förstod du? :p

Har ni graverat ringarna vid köpet så går det inte byta, men är de ograverade så tror jag ni kan byta huller om buller :p

Mejla Safira och fråga vad som gäller hos dom :)
    Har redan beställt nu med gravyr på utsidan

Hoppas nu storleken passar, annars går jag galen Oskyldig
  • sk0skav
    scars1212 skrev 2015-04-08 16:38:13 följande:
    Har redan beställt nu med gravyr på utsidan smile1.gif

Hoppas nu storleken passar, annars går jag galen Oskyldig
    Vad spännande :) . Det är supersnyggt på utsidan :) . Jag har stansat en ring till mig själv med sambons namn, en "höger"ring :p .
  • scars1212
    sk0skav skrev 2015-04-08 22:26:32 följande:
    Vad spännande :) . Det är supersnyggt på utsidan :) . Jag har stansat en ring till mig själv med sambons namn, en "höger"ring :p .
    Verkligen!

Hoppas bara storleken passar annars blir jag ledsen Gråter
Svar på tråden Beställa förlovningsringar