Jag inser...
jag inser att jag har problem, men har ingen att prata med det om.
För fyra år sedan fick jag citodon utskrivet mot migrän.
Sedan dess harr jag fått utt 400 tabletter om året.
roblemet är, att det som först skulle hjälpa mot smärtan även gav ett välbefinnande som från början varade en bra stund. jag mådde för första gången i hela mitt liv kanonbra!!
Allt blev lättare; jobb, äktenskap osv.
Efter hand har jag(naturligtvis) fått höja antal tabletter för att få det där"ruset"
och nu, så känner jag knappt något på 5-7 tabletter vid samma intag.
Jag har legat inne för gallsten som escalerade till en bukspottkörtelinflammation, kassa levervärden etc. Det vart dropp i en vecka samt gallstensoperation när levervärden gått ner. Då frågade man om jag drack mycket alkohol, vilket jag tog som en ren förolämpning då jag dricker ytterst sällan. Men däremot så talade jag om att jag ätit mycket värktabletter...
Jag vill få bukt med detta, för helt ärligt så "känner" jag ju ingenting på citodon längre, men, och det är alltid det där men.
Jag trodde att jag skulle känna något efter 1 månads uppehåll, men , nej.
Har jag alltså bivit så tolerant eller vad?
Ville bara få ventilera mig lite. Jag är deprimerd och less på det mest, och stunderna med citodonet gjorde allt uthärdligare, men nu finns inte det längre...
De enda gånger jag funnit absolut frid och ro är inför sövningar vid ingrepp och operationer....