• Honeyboney

Hjälp!? Ni som ätit pergo, vilken dag fick ni äl?

Jag åt enkelkur pergo 1/3-5/3 (dag 5-9), skippade helt äl-tester denna gång (åt en kur 2011, som inte ens gav äl och då det kom som en rejäl käftsmäll då två riktigt närstående berättade att de var gravida i samma veva som jag fick veta att Pergon ej hade fungerat öht, bestämde vi oss för att lägga bebis-verkstaden på hyllan ett tag för att komma på fötter igen, har dock försökt iaf, fast utan läkemedel) och har legat i som en dåre med myseriet ist för att hetsa med tester ;)

Dag 25 fick jag en enorm smärta, brukar ha den smärtan ca 3-4 ggr/år och det var först i efterhand som jag insåg att jag åkt in akut till sjukhus för sån smärta för hemskt många år sedan och det visade sig då på vul att det var äl! Dag 28 var jag iväg och tränade och då jag kom hem hade det kommit en liten blodfläck (ursäkta den infon;)) i trosan, min första tanken var naturligtvis - Jahapp, nu kommer merren! Men den kom aldrig!

I vilket fall, gjorde ett gravtest dag 29, vilket naturligtvis var negativt. Hade liksom inte räknat med annat även fast jag hoppades lika mkt då som förr att det skulle vara positivt. Gjorde även ett negativt test dag 37.

Så nu till mina frågor ;)

Kan det vara så att jag hade äl dag 25-26? Att det var någon slags nidblödning dag 28 - kan det ens gå så fort från att man har äl till nidblödning? Och är då dag 37 förtidigt att testa på?

Är så fruktansvärt förvirrad!!

• Svar på tråden Hjälp!? Ni som ätit pergo, vilken dag fick ni äl?
  • Anonym (Anonym)

Jag följer gärna detta! Jag ska börja min första kur på fredag

• Anonym (Anonym)

Jag följer gärna detta! Jag ska börja min första kur på fredag

• pugsnotdrugs

Hej! Jag åt pergo från dag 4. Jag brukar normalt ha äl på dag 19-21 men med pergon fick jag äl dag 35!! Är nu på dag 42. Förra gången jag tog pergo så fick jag ingen äl över huvud taget. Nu tog jag dokc dubbel dos

• Honeyboney
    pugsnotdrugs skrev 2015-04-15 11:27:32 följande:

Hej! Jag åt pergo från dag 4. Jag brukar normalt ha äl på dag 19-21 men med pergon fick jag äl dag 35!! Är nu på dag 42. Förra gången jag tog pergo så fick jag ingen äl över huvud taget. Nu tog jag dokc dubbel dos

Då kan det ju mkt möjligt vara så att jag fick senare äl, om jag fick någon dvs. Fortfarande inget plus på stickan, men var på vårdcentralen och lämnade blodprov för att se om det kunde påträffas hcg i blodet då min läkare ville utesluta graviditet helt innan nästa pergokur. Dock är jag ganska säker på svaret - neg. :p
  • skogstjejen19

Jag äter letrozole typ som pergotime

Har ätit 4 kurer och fått äl på dag 16 alla tidigare.

Denna gång fick jag ökat ältest dag 16 men tydligen ingen ägglossning för jag är på dag 39 idag

Igår fick jag för mig att göra ältest och jodå jag har antagligen äl nu, väldigt förvirrad....

Hur sjutton kan det bli så?

Får en menscykel på 52 dagar nu isåfall.

Svar på tråden Hjälp!? Ni som ätit pergo, vilken dag fick ni äl?