• Leffat

Hur skulle ni klä denna kropp...

Nu vänder jag mig till er som kan det här med kläder och mode. Jag har sjukt svårt att se bra ut i kläder på grund av min vikt. Jag har gått upp och ner en del, och bilden här nedan är tagen när jag var som tyngst. Jag är inte riktigt där just nu, men inte långt ifrån.

Hur skulle ni alltså klä en sån här kropp?

Små bröst, breda armar och ben, stor rumpa, kortväxt, obalanserade proportioner eftersom mitt huvud är väldigt litet i förhållande till kroppen (det kompenserar jag med att försöka styla håret så stort och fluffigt som möjligt, ser genast mycket bättre ut).

Eftersom hela jag är stor på bilden syns det inte så bra just där, men även när jag gick ner 25-30 kg var det mage-rumpa-lår som minskade och armar-vader som behöll sin storlek, vilket i sig gav en obalans. Jag kämpar på och försöker gå ner igen, men under tiden vill jag ju försöka ser så bra ut som jag kan. Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hur skulle ni klä denna kropp...
  • Anonym (svart)

Nu är jag absolut ingen expert, men jag skulle nog ha svart på nederdelen eftersom dina ben ser ganska grova ut. Sen något färgglatt på överdelen för att dra ögat dit.

• Mooomin

Ett par mörkblåa eller svarta jeans med hög midja och något färgglatt el mönstrat på överkroppen.. Inte för lös (inga tunikor, man ser bara större o tantigare ut) men inte för tajt, det blir man oftast bara onekväm i. :) Lycka till.

• Havstroll

Vad fin du är

Jag tänker direkt att om det var jag så skulle jag ha högre trosor, syns inte så bra på kortet men om de sitter åt så det blir synligt/rand/valk så hade jag valt högre trosor som lixom plattar till lite.

Ett par lite tightare, inte för tighta , jeans med lite högre midja och nått vanligt upptil. Blus eller t-shirt. Som kan vara lite tighta där med, eller åtminstone inte stora så de hänger.

Nu skriver jag på mobilen så jag kan inte kolla fotot igen :-/ Men jag är bra på att se vad folk passar i, vi kanske bor nära varandra? Jag gillar att hjälpa

Lycka till, gå med rak rygg, alla människor är vackra.

Svar på tråden Hur skulle ni klä denna kropp...