Tankar och känslor om barns delaktighet i förskolan
Hej!
Jag heter Paulina Billsten och läser till förskollärare i Malmö och ska skriva mitt examensarbete och söker nu personer som vill delta i intervju.
Jag vill ta reda på föräldrars tankar och känslor om barns delaktighet i förskolan och hur förskolans arbete med detta uppfattas. Dessutom vill jag undersöka vad föräldrar tänker om begreppet ?det normala barnet?.
Jag skulle vilja intervjua föräldrar som har funderingar och tankar kring det egna barnets roll i gemenskapen i förskolan. Intervjun sker per telefon och tar ungefär 15-20 minuter och vi bestämmer tillsammans en tidpunkt som passar dig. Jag ringer upp och spelar in intervjun. Bor du i nordvästra Skåne kan vi även träffas för intervju.
All information som samlas in är naturligtvis anonym och kommer inte att kunna härledas till person eller förskola. De som önskar får gärna läsa examensarbetet när det är färdigt.
Är du intresserad av att delta? Vänligen skriv en kommentar nedan, skicka PM eller skriv ett mejl till: paula_student@hotmail.com
Med vänliga hälsningar,
Paulina Billsten
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-22 11:35
Hej igen!
Jag har fått utvidga mitt syfte i studien och söker föräldrar som har förskolebarn som de tycker avviker på något sätt eller som är i behov av särskilt stöd. Det handlar om föräldrars oro, tankar och känslor kring det egna barnet och dess möjligheter och svårigheter att vara med i gemenskapen i förskolan.
Som tidigare nämnt är det anonymt och allt material förstörs när arbetet är godkänt.
Jag skulle vara jättetacksam om någon ville ställa upp!
Är du intresserad av att delta? Vänligen skriv en kommentar nedan, skicka PM eller skriv ett mejl till: paula_student@hotmail.com
Vänlig hälsning,
Paulina Billsten