• Prinsessan 83

Abort vikten och kroppen

Hej

Måste skriva av mig lite.. Hoppas någon känner igen sig och kan ge lite tips å råd,

Jag har alltid varit väldigt vältränad å smal, 170 lång ca 60-65kg, ST-läkare 36 i kläder och en väldigt tonad kropp.

I höstas fick ja veta ja var gravid trots gyn läkaren hade konstaterad ja inte skulle kunna få barn, hade inte haft mens på över ett år och inaktiva äggstockar

Upptäckte graviditeten i vecka 10 med en kille ja absolut inte kunde ha barn med, var absolut inte någon diskussion om behålla, fick tid för kirurgisk abort då ja har ökad blödningsrisk

Så medicinsk va inget de rekommendera.

Under hösten började gå upp väldigt mycket i vikt trots ja inte ändra varken träning eller kosten, mådde väldigt dåligt av detta då ja inte ville min omgivning skulle veta om aborten förutom mina närmsta.

Gjorde aborten i november och några veckor efter de började ja försöka få bort övervikten ja lagt på mig.. Har gått ner lite absolut men fortfarande väldigt svårt gå ner

Mår fruktansvärt dåligt av detta.. Ljuger för familj och släkt att ja forttfande är väldigt social och umgås med vänner,går på stan,lunchar osv

Sanningen är att ja inte har träffat en enda vän sedan september

Skäms över min kropp så mycket, rädd för att visa mig ute..

innan allt detta så va ja väldigt social, umgicks med vänner och var ute på stan fikade, lunchade gick på krogen och hittade på en masa kul.. Nu går mitt liv ut på att undvika alla sociala platser utom gymet ibland som ja vet ingen ja känner tränar på.. Eller löprundor i skogen

Jag har ingen depression, har haft de för några år sen så är inte de, men vill ha tillbaka min gamla kropp och mitt gamla liv, kan förbränningen bli så enormt förändrar efteren abort eller hirmonbalans som gör ja inte går ner i vikt.

Snälla är de någon som kan hjälpa mig?

Vid jul gick ja till och med till en klinik för att boka tid för en laserfettsugning.. Men läkaren fick se min bild ifrån september och konstaterade oj! Har du gått upp så mycket i vikt på så kort tid, måste du försöka nå den vikten igen innan något ingrepp,

Han såg helt chockad ut, vilket gjorde mig ännu mer äcklad över min kropp

Vill egentligen inte operera mig utan ha min kropp tillbaka på naturlig väg.

Tacksam för alla råd svar <3

• Svar på tråden Abort vikten och kroppen
  • Prinsessan 83

Ursäkta mina stavfel, ipaden gör sina egna ord ibland

Ska inte stå! St-läkare -ska stå storlek,

• yodi

men om du verkligen inte har ändrat på något gällande kost och motion hade jag gått till en läkare för e ordentlig koll,bla kollat sköldkörteln.

• Prinsessan 83

Jag ska kontakta läkare och ta prover

Hormoner, köldkörtel osv.

Men tänkte mer höra om någon varit med om ngt liknande i samband med abort?

Höra hur andra löst de eller vad orsaken var osv, vill känna jag inte är ensam..

Vet inte hur mkt jag gått upp då jag vägrar att ställa mig på en våg

Mn från storlek 36, small,extra small i kläder

Till 42,44..

Svar på tråden Abort vikten och kroppen