• Lessien

Vad tror ni, är Blingo påväg i konkurs?

Inga svar från kundtjänst på flera veckor. En order som skall vara skickad men som jag inte fått. En artikel i min order som inte kan levereras trots att det går att beställa den på hemsidan. Dessutom säljer de ut allt för 50%.. Jag blir lite misstänksam.

• Svar på tråden Vad tror ni, är Blingo påväg i konkurs?
  • Lessien

Tack, ja det ska jag göra då. Hur ligger det till med juridiken? Den order som skall vara skickad men som jag inte fått, den har jag inte betalt än. Kan jag hoppa över att betala den eller kommer de att kräva mig på pengar för den i alla fall?

• älskarlivet81

Har också tänkt att de haft mycket rea på sistone men jag var i deras tillfälliga butik i Malmö häromdagen och då kändes det inte som om de var nära konkurs

• zZzZz
    Lessien skrev 2015-04-04 21:25:57 följande:

Kan detta vara samma företag?

www.konkurser.dk/konkurs/

jag skulle inte betala förens jag fått varan, annars riskerar du att stå utan vara och pengar..

Ja, fast det där är blingo's danska aktiebolag som gått i konkurs, med tanke på att senaste två boksluten för bingo AB varit negativa, så verkar det inte vara så bra ekonomi i företaget.. företaget har flertalet registrerade anmärkningar,även deras moderbolag gick enligt förra bokslutet -637oookr...

så verkar inte gå sådär bra för dom, tyvärr..
  • Tirem

Kollade upp dem och det ser inget bra ut, varken för bingo eller moderbolaget Ekström o Grahn Investeringar Ab.

• Lindsey Egot the only one

Känner en tjej som säljer blingo. Hon sa att hon skulle sluta sälja för de skulle släppa kollektionen i etapper under våren. Men de kanske inte släpper allt pga att de vet att de ska kursa

• Lessien

Tack för informationen. Tråkigt för de har en del fint. Får se vad som händer.

• älskarlivet81

Jag har fått ofantligt många mail från dem på sistone om att de har lagerutförsäljning och påskrea.. Ganska tjatigt när man får minst ett mail om dagen..

• Belsie

De har gått i konkurs ja! 

Såg det idag när jag skulle skriva ut en returfraktsedel för en beställning jag gjort...

• zZzZz

Då hade jag rätt ändå, tråkigt att företag går i konkurs, men inte mycket att göra...

Blingo AB
    ORG.NR: 556576-6457
    BOLAGSFORM: Aktiebolag
    ANMÄRKNING
    Konkurs inledd 2015-04-10
    F-Skatt: Avregistrerad
    Konkurs inledd

• Themis

Jag blev så förbannad på deras mailspammande så jag beslöt att aldrig mer handla där.

Jag tror även att jag har avanmält mig fyra gånger innan det slutade komma mail.

Så- sucks to be you! Obestämd

Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • ursula

Internethandeln ökar vansinnigt men få företag går vinst

• unglotta

Men skicka ut påminnelser på varor som man inte fått var de kvicka med. Nu ha rjag hållit på i ca två månder för att få upprättelse på den påminnelse som jag fått.
    Advokatbyrårer och inkassoföretag bara hänvisar till varandra hela tiden.

SKANDAL I  dagens Sverige.

• Anonym (ghd)

Men skicka påminnelser har de brått med.

Nu har jag hållit på med inkassoföretag och advokatfirma (KK-förvaltare)  i ca två månader.

Alla skyller på alla.

SKANDAL i dagens Sverige.

Svar på tråden Vad tror ni, är Blingo påväg i konkurs?