• Sthlmsthlm

Spontan ägglossning trots Orgalutran?

Är på stimuleringsdag 9 och fick ägglossningssekret idag. Har tagit orgalutran i fyra dagar, så det känns lite oroväckande. Det ska ju vara så otroligt ovanligt, men googlar man lite hittar jag ganska många fall där detta har hänt.

Tog ägglossningstest som visar svag LH-höjning. Det är ju tidigt även i min vanliga cykel (idag cykeldag 12, brukar få dag 14-15).

Någon som har erfarenhet av detta? Kan man få ÄL och IVF funkar ändå?

• Svar på tråden Spontan ägglossning trots Orgalutran?
  • Lillajagmedpco

Nu har jag inte gjort IVf, men stimulerats med Puregon och ovitrelle i över ett år. Jag får alltid massa ägglossningsflytningar när äggblåsorna börjar växa. Långt innan ägglossning ska ske, oftast en hel vecka innan.

Så bara för att du får flytningarna behöver inte det betyda att ägg släpper.

• Jag är bara jag

Flytningar har jag haft alla mina 13 IVF.er. En gång spontan äl,men det är väldigt ovanligt! Vet en som släppte ett ägg,blev gravid,gjorde IVF,blev gravid-och fick tvillingar! FörvånadSånt som inte händer alls typ! Glad 

• Kikojo

Hände mig detta försök. Kände på mig att jag ägglossat trots orgalutran för flera dagar sen. Frågade idag innan äggplocket om det kunde bli så och fick svaret attdet händer i princip aldrig. Sen började de äggplocket och det var tomt. Gråtfest...

Svar på tråden Spontan ägglossning trots Orgalutran?