• diamandis

Deprimerad efter viktnedgång

På en kort tid gick jag ner 20 kg, och har efter det mått förbaskat dåligt. Jag har aldrig sett mig själv som fet innan jag började med att gå ner i vikt. Efter viktnedgången är självhatet enormt. Jag tittar mig i spegeln hela tiden, klämmer det fett som finns kvar och jag har aldrig känt mig så fet som jag gör nu.

Är det någon annan som har haft samma effekt av sin viktnedgång? Hur kom du då över detta? Antalet kilon jag har gått ner är ganska många, men det känns inte som att det är tillräckligt nog.

• Svar på tråden Deprimerad efter viktnedgång
  • Solstråle00001

Vad fick dig att gå ner i vikt om du inte kände dig fet? Vad hände på vägen eftersom du känner dig fet efter att gått ner så mycket?

Jag känner inte igen mig. Gick också ner mycket i vikt fast jag var tjock. Visst är det svår att bli nöjd, fast när jag nått mitt mål kände jag mig ändå ok

Har tyvärr inget svar på din fråga. Är bara intresserad! Hoppas du får bättre svar av nån annan!

• Anonym (106kg-64kg)

Jag gick ner 42kg och har nu gått upp 5kg! Inser att jag ser likadan ut om jag går ner fem till eller går upp fem.. Jag valde att bara nöja mig.. Sluta väga mig och bara stanna här:) eftersom jag visste att jag hade nått ett hälsosamt mål kunde jag välja att känna mig nöjd. Hade jag som var så sjukligt överviktig stannat vid 20kg så hade jag inte kunnat vara nöjd eftersom poängen med viktnedgången var att få en normal vikt och midja. Jag vill väldigt gärna gå ner 10kg till, då är jag mitt emellan undervikt och övervikt vilket liksom är idealet, men det är alltför svårt helt enkelt så jag nöjer mig! Hoppas du vänjer dig vid din nya vikt och slutar pressa dig själv att gå ner mer!!!<3

Svar på tråden Deprimerad efter viktnedgång