• Cissiem

Hjälp

Hej! Jag har en son på tre år. Och när han var två år slog han i sin ena framtand som blev skadad. Vi åkte så klart in till tandläkaren men dom sa att det inte var så farligt. Men efter ett tag blev det svårare att få i honom mat och till en början trodde vi att det var någon fas han var i. Men det blev inte bättre, sen för några veckor sedan så hade han ramlat på dagis igen och så klart slagit i sin skadade tand vilket resulterade i att vi fick åka in och dra ut den. Och till en början tänkte jag att han inte hade velat äta pga av att det isade i tanden men han äter inte mycket även nu när tanden är borta. Till frukost äter han smörgås och yoghurt men middagen är det värre med får endast i honom pasta och ris med ketchup på.och pannkakor skulle han kunna leva på. Han ligger Pytte lite under kurvan men inget dom på BVC sa något om. Han väger 13.5 kg. Han är pigg och glad och massa energi. Många har sagt till mig att att jag ska ge honom det han äter för någon gång tröttnar han. Men det har gått snart ett år och han äter just middagen dåligt. Någon som har haft samma problem? Är det en fas? Men eftersom han är pigg och glad så verkar det som han får i sig det han behöver men att leva på enbart pasta och ris varje dag till middag går väl inte hur länge som helst.

Någon som kan komma med idéer?

Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp
Svar på tråden Hjälp