• Kalle Anka

Varför tröttnar inte folk på Kalle Anka på jul???

Jag är en tjej på 12 år som undrar en sak. På julafton så tittar hela

min släkt på Kalle som om dom inte kan vara utan. Jag har sett Kalle i

12 år och har redan tröttnat. Men morfar som är 76 år

ÄLSKAR det ???? WTF? Han har ju sett det sen han var barn

och en sak till: Även om jag HATAR Kalle så är det ingen jul utan. Svar någon!

Tack. ????

• Svar på tråden Varför tröttnar inte folk på Kalle Anka på jul???
  • Nyfikna72

För min del kan de sluta sända skiten, ingen av mina sex ungar tittar på det iallafall. Tecknat har de tittat på så mycket ändå så det räcker och blir över.

• Aikido

Är du bara 12 har du vuxit upp med valmöjligheter. Vi som bara hade TV1 och TV2 när vi var små är fast i Kalleträsket. Det är som ett opium man inte kan vara utan på julafton.

• Kalle Anka

Min mormor säger att hon gillar det men hon står vid spisen under hela programmet

• Nyfikna72
    Aikido skrev 2015-03-30 15:42:27 följande:

Är du bara 12 har du vuxit upp med valmöjligheter. Vi som bara hade TV1 och TV2 när vi var små är fast i Kalleträsket. Det är som ett opium man inte kan vara utan på julafton.

Tala för dig själv du........jag är då inte fast och frågan är om nån är det egentligen. Antingen mörkar svt nånting eller så står teveapparaterna på av ren slentrian. Det brukar finnas en hel del annat att roa sig med runt den tiden.
  • Aniiee

Människor är vanedjur.....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Fjäril kär

byt ut Kalle anka mot något annat och byt ut julen mot annan valfri högtid...

samma sak gäller hela året om för precis vad som helst.  

Svaret stavas : Tradition.  Det bara ska vara på ett visst sätt när det gäller högtider vare sig vi gillar dom eller inte. 

Det gäller hela året oavsett om det är påsk, midsommar, skolavslutningar, farmors födelsedag på landet, vigsel i kyrkan, julen eller raketerna på nyår..  allt handlar om traditioner. 

• Aniiee
    Fjäril kär skrev 2015-03-30 16:29:20 följande:

byt ut Kalle anka mot något annat och byt ut julen mot annan valfri högtid...

samma sak gäller hela året om för precis vad som helst.  

Svaret stavas : Tradition.  Det bara ska vara på ett visst sätt när det gäller högtider vare sig vi gillar dom eller inte. 

Det gäller hela året oavsett om det är påsk, midsommar, skolavslutningar, farmors födelsedag på landet, vigsel i kyrkan, julen eller raketerna på nyår..  allt handlar om traditioner. 

Exakt.

Alla som kommer att eller känner fler än 10 pers som kommer att äta ägg, lax, lamm och/eller marsipan i helgen räcker upp en hand.....
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Birgitta02

För mig är Kalle Anka lika självklar som granen, skinkan på julbordet, adventsljusstaken och en massa annat :).

• volvo142

Jag vet inte kollar på skiten bara för att alla andra gör det bryr mig inte direkt en gång om året får man väl offra sig.

• Giovanna

Kalle Byxlös smyger runt i buskarna och spanar med kikare på andra artfränder. Och det ska kallas familjeunderhållning?! Tvi vale. Tacka vet jag Karl-Bertil.

• Grande Rock
    Kalle Anka skrev 2015-03-30 15:35:32 följande:

Jag är en tjej på 12 år som undrar en sak. På julafton så tittar hela

min släkt på Kalle som om dom inte kan vara utan. Jag har sett Kalle i

12 år och har redan tröttnat. Men morfar som är 76 år

ÄLSKAR det ???? WTF? Han har ju sett det sen han var barn

och en sak till: Även om jag HATAR Kalle så är det ingen jul utan. Svar någon!

Tack. ????

Då kalles jul premiärsändes 1960 i svensk television lär han inte ha sett det sedan han var barn om han nu är 76 år gammal.
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
  • Aikido
    Giovanna skrev 2015-03-30 23:18:05 följande:
    Kalle Byxlös smyger runt i buskarna och spanar med kikare på andra artfränder. Och det ska kallas familjeunderhållning?! Tvi vale. Tacka vet jag Karl-Bertil.
    Jag fick aldrig titta på det när jag var liten. Min far var och är moderat.
Svar på tråden Varför tröttnar inte folk på Kalle Anka på jul???